غول‌های فناوری پس از اخراج کارمندان، چه مزایایی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند؟

غول‌های فناوری پس از اخراج کارمندان، چه مزایایی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند؟

دیجیاتو نوشت: این روزها شرکت‌های بزرگی مثل گوگل، مایکروسافت و آمازون درحال تعدیل نیرو هستند؛ اما کارمندان تعدیل‌شده خود را از مزایایی بهره‌مند می‌کنند.

گوگل جدیدترین شرکت دنیای فناوری است که دست به تعدیل نیرو زده و هزاران کارمند خود را اخراج کرده است. بااین‌حال، این شرکت هم مثل بقیه ازجمله مایکروسافت و آمازون، مزایایی را برای پایان کار به نیروهای خود ارائه می‌کند. در این مطلب نگاهی به مزایای پایان کار این شرکت‌ها خواهیم داشت.

شرکت‌های فناوری در ماه‌های اخیر ده‌ها هزار نیروی خود را از کار بیکار کرده‌اند. گوگل، مایکروسافت و آمازون ازجمله بزرگ‌ترین شرکت‌هایی هستند که دست به تعدیل نیرو زده‌اند و در این مطلب به شما گفتیم که کدام بخش از این شرکت‌ها بیشترین آسیب را از این تعدیل نیرو دیده‌اند.

حالا این کارمندان باید در بازاری نامطمئن به‌دنبال شغل جدید باشند، اما حداقل برای چند وقت می‌توانند از مزایایی بهره‌مند شوند که این شرکت‌ها در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند. در ادامه می‌بینیم که هر شرکت چه مزایایی را برای کارمندان تعدیل‌شده خود در نظر گرفته است.

آلفابت (گوگل)

«سوندار پیچای»، مدیرعامل آلفابت چند روز پیش اعلام کرد که گوگل 12 هزار کارمند خود را از بخش‌های مختلف این شرکت تعدیل می‌کند و مزایایی را برای پایان خدمت در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. برای مثال، کارمندان آمریکایی به مدت 16 هفته حقوق دریافت می‌کنند و به‌ازای هر سال کار در گوگل، دو هفته حقوق اضافه دریافت خواهند کرد.

غول‌های فناوری پس از اخراج کارمندان، چه مزایایی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند؟

به‌علاوه، کارمندان «حداقل» به مدت 16 هفته سهامی را که قرار بوده است طبق قراردادشان بگیرند، سریع‌تر دریافت خواهند کرد و از 6 ماه پوشش خدمات درمانی بهره‌مند می‌شوند.

مایکروسافت

مایکروسافت هفته گذشته گفت حدود 10 هزار نفر از نیروهای خود را از کار بیکار می‌کند. این فرایند تا پایان ماه مارس (اواسط فروردین) انجام می‌شود و بیشترین تأثیر را در تیم‌های فروش و بازاریابی خواهد گذاشت. کارمندان آمریکایی این شرکت در بسته مزایای پایان خدمت خود از شش ماه خدمات درمانی و دریافت سهام برخوردار می‌شوند.

آمازون

آمازون ماه‌هاست که درحال تعدیل نیروهای خود است. آن‌ها به کارمندان تیم دستگاه‌ها و خدمات مزایایی را برای پایان کار ارائه می‌کنند که شامل هزینه جدایی، مزایای خدمات درمانی و تغییر شغل است.

این شرکت هفته گذشته دور جدید اخراج کارمندان خود را شروع کرد که بیشترین ضربه را به تیم‌های خرده‌فروشی و منابع انسانی وارد می‌کند. کارمندان تیم‌های خرده‌فروشی آمازون در آمریکا در بسته مزایای پایان خدمت خود از 60 روز حقوق و مزایای کامل بهره‌مند می‌شوند؛ یعنی حقوق آن‌ها پرداخت می‌شود، اما دیگر لازم نیست کار کنند. آمازون سپس با توجه به مدت‌زمانی که افراد در این شرکت مشغول به فعالیت بوده‌اند، مزایایی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

غول‌های فناوری پس از اخراج کارمندان، چه مزایایی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند؟

مزایای پایان کار کارمندان سایر تیم‌ها هم ظاهراً تفاوت زیادی با مواردی که بالاتر گفته شد، ندارد. بااین‌حال، مشخص نیست که این مزایا شامل افزایش سرعت تخصیص سهام به نیروهای تعدیلی خواهد شد یا خیر. این موضوع برای کارمندان آمازون اهمیت زیادی دارد، چون قراردادهای آن‌ها معمولاً به ارائه حجم بالایی از سهام معروف است.

Salesforce

مدیرعامل Salesforce چند هفته پیش اعلام کرد که این شرکت به‌خاطر شرایط اقتصادی نامناسب، با بیش از 7 هزار کارمند خود خداحافظی می‌کند. بااین‌حال، این نیروها حداقل به مدت پنج ماه حقوق خود را دریافت می‌کنند و از مزایای بیمه درمان بهره‌مند می‌شوند.

کارمندان Salesforce در خارج از آمریکا هم با حمایت‌های مشابهی روبه‌رو خواهند شد. بنابراین انتظار می‌رود که این شرکت بین 1 تا 1.4 میلیارد دلار برای تعدیل نیروهای خود هزینه کند.

متا

«مارک زاکربرگ» در ماه نوامبر گفت که بیش از 11 هزار نیروی این شرکت تعدیل می‌شوند تا کسب‌وکار آن‌ها بهینه‌تر شود. زاکربرگ در همان زمان گفته بود که تمام نیروها در هنگام پایان کار از 16 هفته مزایای پایان خدمت بهره‌مند می‌شوند و به‌ازای هر یک سال سابقه کار در متا، دو هفته بر این مزایا افزوده می‌شود.

غول‌های فناوری پس از اخراج کارمندان، چه مزایایی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند؟

به‌علاوه، کارمندان برای یک مدت‌زمان مشخص امکان دسترسی به پاداش سهام و بیمه خدمات درمانی را خواهند داشت.

توییتر

تعدیل نیرو در توییتر به‌فاصله کوتاهی پس از تکمیل خرید این شرکت توسط ایلان ماسک آغاز شد. این شبکه اجتماعی از آن زمان تاکنون هزاران نفر از نیروهای خود را از کار بیکار کرده است و تخمین زده می‌شود که 80 درصد از کارمندان اخراج شده باشند.

در قرارداد خرید توییتر گفته شده بود توافقاتی که پیش‌تر برای مزایای پایان خدمت در نظر گرفته شده است، باید در دوره مدیریت جدید محترم شمرده شود. ولی بعضی از کارمندان این شرکت با شکایت از توییتر مدعی شدند که اخراج آن‌ها ناقض قوانین اعلان تعدیل نیرو در ایالت کالیفرنیا بوده است.

227227

ایلان ماسک قبلاً گفته بود که کارمندان تعدیل‌شده به مدت سه ماه بسته مزایای پایان کار خود را دریافت می‌کنند. اما برخی کارمندان می‌گویند این شرکت فقط یک ماه مزایای پایان کار را به آن‌ها پیشنهاد داده و برای ارائه همین مزایا خواستار امضای توافقی شده است که قابلیت شکایت را از آن‌ها می‌گیرد.

About admin

admin

دیدگاهتان را بنویسید