خرید هاست و سرور با قیمت مناسب | فروشگاه آنلاین سرور سوییچ

خرید سرور یا هاست اولین و مهمترین قدم برای راه اندازی کسب و کار آنلاین می باشد. بعلاوه، خرید و فروش هاست و سرور اختصاصی راه حل خوبی برای کسب درآمد اینترنتی است. اما چه نوع هاست یا سروری بهتر است؟ از کجا بفهمیم چه نوع سروری را باید برای سایت خود انتخاب نماییم؟ برای پاسخگویی به این قبیل سوالات شما باید آشنایی کاملی با انواع هاست و سرور داشته باشید. به همین دلیل در ادامه قصد داریم به معرفی انواع هاست و سرور بپردازیم و آنها را با یکدیگر مقایسه کنیم. تا بهتر بتوان به این سوال پاسخ داد که چه نوع هاست یا سروری برای سایت شما مناسب تر است. اگر شما نیز به کسب درآمد اینترنتی در منزل علاقه مند هستید و رویای داشتن یک سایت شخصی را دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید.

هاست چیست؟

برای راه اندازی هر نوع سایتی ابتدا باید به فکر خرید هاست و دامنه باشید. در واقع خرید هاست و دامنه دو رکن اصلی راه اندازی هر نوع کسب و کار اینترنتی است. هاست را می توان به مغازه یا دفتر کاری در فضای اینترنت تشبیه کرد که توسط شرکت های هاستینگ به صورت ماهیانه یا سالیانه به کاربرانی که قصد راه اندازی کسب و کاری در اینترنت را دارند اجاره داده می شود.

همچنین می توان هاست را فلش مموری متصل به کامپیوتر خود تشبیه کرد که از آن نه تنها می توان برای ذخیره سازی اطلاعات خود بلکه برای اجرای برنامه های مختلف نیز استفاده کرد. به عبارتی،شما می توانید تمام داده ها و فایل های سایت خود را در فضای هاستی که در اختیارتان قرار داده شده ذخیره کنید. همچنین می توان متناسب با نوع سیستم عامل هاست انواع برنامه ها را روی آن اجرا نمود که در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.

انواع هاست

هاست ها انواع مختلفی دارند به همین دلیل هنگام خرید هاست ممکن است با گزینه های مختلفی مواجه شوید که انتخاب را برایتان مشکل می سازد. بنابراین اجازه دهید نگاهی کوتاه به انواع هاست بیندازیم.

خرید هاست اشتراکی

هاست اشتراکی همانطور که از نام آن مشخص است نوعی هاست است که به صورت مشترک بین چندین کاربر مورد استفاده قرار می گیرد. البته کاربران هنگام استفاده از این هاست نمی توانند به اطلاعات و داده های یکدیگر دسترسی داشته باشند. بلکه تنها از منابع سرور و فضای هاست به صورت مشترک استفاده می کنند. به عنوان مثال، تصور کنید در یک آپارتمان 5 طبقه زندگی می کنید که آب، برق، آسانسور و سایر امکانات ساختمان به صورت مشترک استفاده می کنید اما هر کدام از ساکنین واحد مخصوص به خود را دارند.

خرید هاست  لینوکس

هاست لینوکس به هاستی گفته می شود که بر پایه سیستم عامل لینوکس است. در این نوع هاست تنها می توان برنامه ها و سایت هایی را نصب و راه اندازی کرد که روی سیستم عامل لینوکس قابل اجرا باشن. مثل سایت با زبان برنامه نویسی php و css.

خرید هاست ویندوز

همانطور که از نام این نوع هاست مشخص است بر پایه سیستم عامل ویندوز می باشد. به همین دلیل برای اجرای برنامه هایی با زبان برنامه نویسی .net، .asp و سایر برنامه هایی که با سیستم عامل ویندوز سازگاری داشته باشند قابل استفاده می باشد. افرادی که سیستم عامل کامپیوتر شخصی آنها ویندوز است با محیط هاست ویندوز آشنایی بیشتری دارند و استفاده از این نوع هاست برایشان راحت تر است.

خرید هاست وردپرس

اگر به وبمستری علاقه مند هستید حتما تا به حال نام وردپرس را شنیده اید. هاست وردپرس یک نوع هاست سفارشی مخصوص آن دسته افرادی است که مایلند از سیستم مدیریت محتوا وردپرس برای راه اندازی سایت خود استفاده کنند.

خرید هاست ابری

یک نوع فضای ذخیره سازی است که روی چندین سرور مجازی نگهداری می شود.

خرید هاست اختصاصی

این نوع هاست بر خلاف هاست اشتراکی تنها توسط یک کاربر مورد استفاده قرار می گیرد.

سرور چیست؟

به یک کامپیوتر یا ماشینی مجازی که روی کامپیوتر نصب می شود و منابع، داده ها و امکانات لازم را در اختیار سایر کلاینت ها ( فلش مموری، موبایل و …)  قرار می دهد سرور گفته می شود. در واقع شما می توانید هر نوع اطلاعاتی را بین کلاینت و سرور منتقل کنید. به زبان ساده تر می توان گفت تا زمانی که یک دستگاه به هاست ( فلش مموری، موبایل و …) متصل است و باعث اجرای برنامه های موجود روی هاست و یا انتقال داده ها می شود به آن سرور می گویند.

شما می توانید با توجه به نیاز کسب و کارتان و همچنین بودجه خود انواع سرور مجازی را از هاستینگ های معتبری مثل شرکت خدمات هاستینگ سرور سوئیچ انتخاب نمایید. زیرا سرور نیز همانند هاست انواع مختلفی دارد مثل:

  • سرور خانگی
  • پروکسی سرور
  • انواع سرور فیزیکی
  • سرور مجازی اشتراکی
  • سرور اختصاصی

خرید هاست بهتر است یا خرید سرور؟

هاست در مقایسه با سرور مثل فلش مموری در مقایسه با کامپیوتر است! همانطور که می دانید یک کامپیوتر امکانات و شرایط لازم برای استفاده از برنامه های موجود روی فلش مموری را فراهم می سازد. از طرفی فضای ذخیره سازی و قابلیت های بیشتری نیز دارد. سرور نیز نسبت به هاست برتری بیشتری دارد.

بنابراین خرید سرور برای آن دسته از افرادی که به فضای ذخیره سازی زیادی نیاز دارند و قصد توسعه کسب و کار اینترنتی خود را دارند بهتر است. در عوض، برای کاربرانی که تازه می خواهند کسب و کارشان را راه اندازی کنند و تجربه کافی در رابطه با مدیریت سایت ندارند خرید هاست انتخاب ایده آل تری خواهد بود. از طرف دیگر، قیمت خرید هاست نسبت به خرید سرور کمتر است. بنابراین، برای کسب و کارهای کوچک گزینه مناسب تری می باشد.

بعلاوه، برای استفاده از امکانات هاست شما نیازی به خرید سرور فیزیکی نخواهید داشت. بلکه می توانید از امکاناتی که هاستینگ سرور سوئیچ در اختیارتان قرار می دهد استفاده نمایید. به عبارتی، بدون خرید سرور و تنها با پرداخت هزینه کمی برای خرید هاست می توانید سایت خود را نصب و راه اندازی نمایید.

تفاوت مدیریت هاست با مدیریت سرور

علاوه بر اینکه هزینه خرید سرور بیشتر از خرید هاست است مدیریت سرور و استفاده از آن نیازمند دانش فنی و مهارت کافی می باشد. بعلاوه، هزینه لایسنس را نیز باید جداگانه تهیه نمود. به همین دلیل سرورهایی مثل سرور اختصاصی ایران تنها برای افراد حرفه ای مناسب می باشد.

افرادی که دانش کمی در این زمینه دارند می توانند از خرید یک هاست اشتراکی شروع کنند و به تدریج با گسترش کسب و کار خود آن را به یک سرور مجازی منتقل سازند. زیرا هاست فضای کوچکی است که تنها تا زمانی که سایت شما کوچک است می تواند آن را در خود جای دهد.

اگر سایتی با ترافیک بالا دارید و می توانید برای میزبانی سایت خود هزینه بیشتری بپردازید بهتر است به جای هاست از سرورهای اختصاصی مثل سرور اختصاصی ایران استفاده نمایید. زیرا هر چه دیتاسنتر سایت به محل کسب و کارتان نزدیک تر باشد برای کسب و کارتان بهتر خواهد بود.

روش خرید سرور و هاست

برای خرید سرور پیشنهاد می شود به یک هاستینگ معتبر مراجعه نمایید. زیرا انتخاب هاستینگ مناسب تاثیر زیادی در موفقیت کسب و کارتان خواهد داشت. بعلاوه، کیفیت ارائه خدمات پشتیبانی پس از خرید سرور یا خرید هاست موضوع بسیار مهمی است که نمی توان آن را نادیده گرفت.

شما می توانید برای خرید هاست یا خرید سرور مجازی، سرور اختصاصی ایران از طریق سایت سرور سوئیچ به آدرس اینترنتی ServerSwitch.ir اقدام نمایید .

About ویدا علیپور

ویدا علیپور
خرید بک لینک یک راهکار متداول در استراتژی‌های سئو (بهینه‌سازی موتورهای جستجو) است که به منظور افزایش اعتبار و رتبه وب‌سایت در نتایج جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو استفاده می‌شود. بک لینک‌ها به صورت لینک هایی است که از سایت‌های دیگر به وب سایت شما ارجاع می‌دهند. این لینک ها می توانند توسط وب سایت های معتبر و مرتبط با حوزه فعالیت شما ارائه شوند و به بهبود اعتبار و ارتقاء رتبه شما در نتایج جستجوی اینترنت کمک کنند. هرچند که بک لینک‌ها می‌توانند بهبودهای موثری در سئو داشته باشند، اما باید با احتیاط به خرید بک لینک پرداخته شود. چرا که گوگل به دقت الگوریتم‌های خود را بهبود می‌بخشد و خرید بک لینک‌های نامرتبط و پراز اسپم ممکن است به وب‌سایت شما آسیب برساند. برای داشتن یک استراتژی سئو قوی و موثر، بهتر است به ساختار داخلی و محتوای کیفی وب‌سایت خود نیز توجه کرده و همچنین به صورت طبیعی بک لینک‌های مرتبط و معتبر را جذب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید