۷ کاربرد جذاب برای ماوس کامپیوتر قدیمی شما

۷ کاربرد جذاب برای ماوس کامپیوتر قدیمی شما

گجت‌نیوز نوشت: ماوس کامپیوتر قدیمی خودتان را دور نیاندازید. در اینجا روش‌هایی برای تبدیل یک ماوس خراب به محصولی کارآمد و جذاب را آموزش خواهیم داد.

ماوس کامیپوتر گجت‌های کوچکی هستند که می‌توانند عمر طولانی‌مدتی داشته باشند (البته اگر آن‌ها را از دست کودکان دور نگه دارید). با این حال آن‌ها نیز مثل دیگر لوازم الکترونیکی عمر مشخصی دارند و ممکن است یک روز از خواب بیدار شوید و ببینید که ماوس کامپیوتر شما از کار افتاده است.

در چنین شرایطی ممکن است شما آن را به سطل زباله بیاندازید. اما برخی از کاربران خوش‌ذوق که عاشق ماوس خود هستند، در یوتیوب جستجو می‌کنند تا شاید راهی برای تعمیر آن پیدا کنند. اگر شما هم جزو این افراد خوش‌ذوق هستید، مطلب درستی را برای مطالعه انتخاب کرده‌اید. البته در اینجا روش تعمیر ماوس کامپیوتر قدیمی شما را آموزش نمی‌دهیم. بلکه در اینجا می‌خواهیم شما را با ۷ پروژه DIY (پروژه‌هایی موسوم به خودت انجامش بده) آشنا کنیم که با استفاده از یک ماوس ناکارآمد و خراب انجام می‌شوند.

تبدیل ماوس کامپیوتر قدیمی و خراب به یک محصول کاربردی

۱. یک اسباب‌بازی عقرب کنترلی بسازید

اسباب‌بازی عقرب کنترلی

شما می‌توانید با استفاده از یک ماوس قدیمی و کمی سررشته در فناوری‌های الکترونیکی، یک اسباب‌بازی عقرب کنترلی بسازید. برای این کار شما باید تغییراتی را در داخل ماوس خود ایجاد کنید و قطعاتی مثل یک موتور DC، چرخ‌دنده، باتری و ماژول شارژ را به آن اضافه کنید تا ماوس کهنه و ناکارآمد شما به یک اسباب‌بازی جذاب و سرگرم‌کننده تبدیل شود.

۲. آن را به یک چراغ رومیزی LED با پورت USB تبدیل کنید

تبدیل ماوس کامپیوتر قدیمی به چراغ LED

با کمی خمیر قابل فرم‌دهی و چند آهن‌ربا، شما می‌توانید ماوس کامپیوتر قدیمی خودتان را به یک منبع برق USB برای چراغ‌های LED تبدیل کنید. این چراغ‌ها می‌توانند روی کیس شما یا هر سطح فلزی دیگری بچسبند و فضای جالب توجهی را به‌وجود بیاورند.

در این مقاله با اضافه کردن از چند کانکتور دو پین به کابل USB و کمی خمیر سورگو برای نگه‌داشتن قطعات کنار یکدیگر، یک چراغ رومیزی LED ساخته شده است. این کار بسیار سریع، آسان و خلاقانه است.

۳. یک ربات موش بازیگوش بسازید

تبدیل ماوس کامپیوتر قدیمی به ربات

آیا همیشه دوست داشتید که صاحب یک ربات باشید؟ ماوس کهنه شما می‌تواند آرزویتان را برآورده کند! شما با استفاده از چند وسیله بلااستفاده می‌توانید یک ربات ساده بسازید. در این پروژه از موتورهای DC، چند عدد چرخ، باتری، سیم اتصال، یک کلید راکر و چندین میکروسوئیچ با اهرم‌هایی برای معکوس کردن قطبیت موتور/باتری استفاده شده است.

تمام چیزی که نیاز دارید یک موس قدیمی و مقداری چسب برای درست کردن تنه ربات است.

۴. یک هشداردهنده امنیتی بسازید

ساخت هشداردهنده امنیتی با ماوس کامپیوتر قدیمی

هشدارهای مبتنی بر سنسورهای حرکتی فوق‌العاده هستند. آن‌ها حرکات را تشخیص داده و اندازه‌گیری می‌کنند و در صورتی که شخصی قصد ورود غیرمجاز به داخل خانه را داشته باشد، صاحب خانه را مطلع می‌کنند. ولی متأسفانه خرید و نصب این سیستم امنیتی بسیار هزینه‌بر است.

اما آیا می‌دانستید که شما با استفاده از ماوس قدیمی خودتان می‌توانید چنین سیستمی را بسازید؟ شما علاوه بر ماوس به مقداری سیم، یک دیود لیزری، یک باتری و چند قطعه ساده دیگر احتیاج دارید تا موقع شکسته شدن پرتو لیزری، صدای هشدار به‌صدا درآید. برای ساخت این سیستم و آزمایش عملکرد درست آن کافیست ویدیوی بالا را مشاهده کنید. با کمی خلاقیت، شما می‌توانید یک هشدار لیزری کارآمد را برای حفاظت از محیط کار یا منزل خود بسازید. البته آن را در جایی قرار دهید که حیوان خانگی شما مدام از آنجا عبور نکند. چرا که در این صورت زنگ هشدار پیاپی شما را کلافه خواهد کرد!

۵. یک فلش درایو ماوسی بسازید

ساخت فلش درایو ماوسی

آیا می‌خواهید هرگز فلش درایو USB شما دزدیده نشود؟ از ماوس کامپیوتر قدیمی خود برای ساخت یکی از آن‌ها استفاده کنید که هم خلاقانه و هم منحصر به‌فرد است. هیچ‌کس فکرش را هم نمی‌کند که ماوس کهنه شما در اصل یک فلش درایو باشد! تمام چیزی که برای تبدیل ماوس خود به یک فلش درایو ماوسی قابل حمل احتیاج دارید، یک سیم افزاینده USB و چند عدد پیچ است.

پیچ‌های ماوس را باز کنید و سپس راهنمایی‌های گام به گامی که داخل این لینک قرار گرفته را به‌خوبی مطالعه و دنبال کنید. حالا شما صاحب یک فلش درایوی هستید که در داخل ماوس تعبیه شده است.

۶. یک خودرو الکتریکی کوچک بسازید

ساخت خودرو الکتریکی کوچک با ماوس

آیا می‌خواهید یک هدیه جذاب برای خواهرزاده یا برادرزاده کوچک خود بسازید؟ چه چیزی بهتر از یک خودرو الکتریکی کوچک که با استفاده از یک ماوس قدیمی ساخته شده باشد؟ با مطالعه راهنمای گام به گام ساخت این پروژه DIY، متوجه فوق‌العاده آسان بودن این اسباب‌بازی خواهید شد.

با تخلیه لوازم داخل ماوس شروع می‌کنیم. سپس باید چهار درب نوشابه را در زیر آن قرار دهید و یک جفت موتور DC را در زیر دو تای آن‌ها بگذارید. در مرحله بعد باید از چند سیم منفی و مثبت برای اتصال موتورها به یک باتری ۹ ولت و یک کلید روشن و خاموش استفاده کنید. چرخ‌های جلو را توسط یک خلال دندان به یکدیگر وصل کنید تا اتومبیل مینی دیفرانسیل جلو شما آماده استفاده شود! کار تمام است، فقط باید سوئیچ آن را روی روشن قرار دهید تا کار کند.

۷. ماوس‌تان را به یک قلم دیجیتالی تبدیل کنید

ماوس‌تان را به یک قلم دیجیتالی تبدیل کنید

حتی باوجود نرم افزارهای پیشرفته تصویرسازی نیز طراحی و خلق آثار هنری روی یک لپ تاپ یا کامپیوتر همیشه دشوار بوده است. زیرا شما مستقیماً به جای دست خود باید از ماوس استفاده کنید. اما آیا می‌دانستید که می‌توانید ماوس کامپیوتر قدیمی خودتان را به یک قلم دیجیتالی تبدیل کنید؟

227227

About admin

admin

دیدگاهتان را بنویسید