کنترل کامپیوتر و موبایل از راه دور

در دنیای امروز که اغلب کارها به صورت آنلاین انجام می‌شود، بسیاری از افراد برای آنکه بتوانند اقدام به پشتیبانی فنی نموده و دیگر افراد را راهنمایی کنند دیگر نیازی به حضور فیزیکی در کنار آنها نخواهند داشت و به راحتی از راه دور می‌توانند اقدام به کنترل کامپیوتر و موبایل از راه دور نمایند. حتی ممکن است در شرایط خاصی نیاز باشد شما با استفاده از گوشی همراه خود به کامپیوترتان از راه دور متصل شوید و فایل‌های ضروری که در سیستمتان ذخیره نموده‌اید را به گوشی خود انتقال دهید. خوشبختانه امکان کنترل کامپیوتر با گوشی از راه دور توسط نرم‌افزارهای جانبی مختلفی مثل Any Desk، Chrome Remote Desktop و Team Viewer فراهم می‌باشد. اگر دوست دارید با نرم‌افزهایی که برای کنترل کامپیوتر و موبایل از راه دور استفاده می‌شوند بهتر و بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم خواندن ادامه این مقاله را از دست ندهید.

راستی برای اینکه بتوانید برنامه Any Desk را دانلود کنید، می توانید به لینک ” دانلود انی دسک” مراجعه نموده و این برنامه را به صورت رایگان دانلود نمایید.

معرفی نرم‌افزارهای جانبی برای کنترل کامپیوتر و موبایل از راه دور

در این بخش از مقاله قصد داریم تعدادی از برترین نرم‌افزارهایی که می‌توانید از آنها برای کنترل کامپیوتر و موبایل از راه دور استفاده کنید را برای شما معرفی کنیم:

Any Desk

یکی از بهترین نرم‌افزارهایی که با استفاده از آن امکان کنترل کامپیوتر و موبایل از راه دور برای شما فراهم می‌شود نرم‌افزار Any Desk می‌باشد. این نرم‌افزار به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته تا در مواقع لزوم بتوانند اقدام به کنترل کامپیوتر با استفاده از گوشی‌های خود نمایند. اغلب نرم افزارهای موجود در بازار عموما در چند نسخه ی مختلف به بازار عرضه می شوند تا کاربران بتوانند این نرم افزارها را بر روی دستگاه های مختلف خود نصب نموده و از امکانات این نرم افزارها برای پیشبرد کارهای خود استفاده کنند. مثلا این نرم افزار پرطرفدار هم در نسخه ویندوزی و هم در نسخه ی اندرویدی به بازار عرضه شده است. شما می توانید از طریق لینک ” دانلود انی دسک برای اندروید ” برای دانلود ورژن اندرویدی این برنامه اقدام کنید.

نحوه استفاده از Any Desk

پس از اینکه اقدام به نصب این نرم‌افزار بر روی گوشی خود نمودید می‌توانید به یک گوشی یا کامپیوتر دیگر ریموت شوید و کنترل آن دستگاه را در دست بگیرید و اقدام به مدیریت آن از راه دور کنید. از جمله ویژگی‌های مثبت نرم‌افزار Any Desk امکان سازگاری آن با اغلب گوشی‌های هوشمند می‌باشد. تعداد دفعات دانلود این نرم‌افزار از گوگل پلی حدود ۱۰ میلیون بار است و این موضوع گواه بر محبوبیت بالای آن در بین کاربران می‌باشد. علاوه بر این این نرم‌افزار توانسته اقدام به اخذ نمره ۴.۲ از ۵ کند و این موضوع به این معنی است که کاربران از عملکرد این برنامه رضایت بالایی دارند.

نکته بسیار مهمی که در رابطه با نرم‌افزار انی دسک وجود دارد این است که این نرم‌افزار نیاز به هیچ تنظیمات خاصی نداشته و برای استفاده از آن نیاز به نصب برنامه‌های جانبی هم نخواهید داشت. بنابراین پس از اینکه این برنامه را بر روی هر دو دستگاه خود نصب کردید، می‌توانید از قابلیت‌های فوق العاده‌ای که برای مدیریت از راه دور کامپیوتر در اختیار شما قرار می‌دهد برای انجام کارهای مختلف خود استفاده نمایید. در نتیجه حتی افراد مبتدی هم که تجربه استفاده از برنامه‌های کنترل از راه دور را نداشته‌اند نیز می‌توانند از این برنامه برای انجام کارهای خود استفاده کنند و نیازی به دیدن آموزش خاصی برای استفاده از این برنامه ندارند.

نکته: گاهی ممکن است به هنگام نصب نرم افزارهای مختلف بر روی سیستم، ارورهایی به شما نشان داده شود و مانع از نصب کامل آن نرم افزار بر روی سیستم شما گردند. ارور لایسنس یکی از ارورهای رایجی است که ممکن است به هنگام نصب نرم افزارهای مختلف مثل انی دسک به شما نشان داده شد. برای رفع ارور لایسنس در نرم افزار انی دسک می توانید مقاله ” حل مشکل ارور لایسنس انی دسک ” را مطالعه نمایید.

Chrome Remote Desktop

یکی دیگر از برنامه‌های محبوبی که از آن می‌توانید برای کنترل کامپیوتر با استفاده از موبایل از راه دور استفاده کنید، Chrome Remote Desktop می‌باشد. برای استفاده از این برنامه ابتدا می‌بایست آن را از فروشگاه کروم دانلود نموده و سپس اقدام به نصب آن بر روی سیستمتان نمایید. پس از آن نسخه موبایلی آن را از فروشگاه گوگل پلی دانلود نموده و آن را روی گوشی خود نصب کنید. نحوه استفاده از این برنامه بسیار آسان و راحت بوده و شما به راحتی می‌توانید با استفاده از آن به سیستم کامپیوتری خود از راه دور دسترسی پیدا کنید و آن را مدیریت نمایید.

Team Viewer

Team Viewer را می‌توان جزو بهترین گزینه‌ها برای کنترل کامپیوتر با موبایل از راه دور معرفی نمود. با استفاده از این برنامه شما می‌توانید کامپیوتر خود را با استفاده از گوشی اندرویدیتان از فاصله دور مدیریت و کنترل نمایید. نکته مهمی که در خصوص این برنامه وجود دارد این است که راه‌اندازی اولیه آن مقداری پیچیده می‌باشد. ولی پس از اینکه آن را راه اندازی نمودید متوجه می‌شوید که این برنامه با امکانات فوق العاده‌ای که در اختیار شما قرار می‌دهد می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین اتصال از راه دور را با سیستمتان برقرار نموده و کارهایی مثل انتقال فایل را با استفاده از این برنامه انجام دهید.

کاربران شخصی برای استفاده از این برنامه نیازی به پرداخت هیچ هزینه‌ای ندارند و به صورت کاملاً رایگان می‌توانند از امکانات مختلف آن برای پیشبرد کارهای خود استفاده کنند. اما افرادی که قصد استفاده از آن برای کاربری تجاری را دارند، می‌بایست اقدام به خرید حق اشتراک این برنامه برای استفاده از امکانات مختلف آن کنند.

جمع ‌بندی

در این مقاله تعدادی از بهترین نرم‌افزارهایی که برای کنترل کامپیوتر و موبایل از راه دور به کار گرفته می‌شوند را برای شما معرفی کردیم تا در مواقع لزوم با استفاده از این نرم‌افزارهای جانبی، بدون نیاز به حضور فیزیکی به کامپیوتر مورد نظرتان متصل شوید و اقدام به کنترل آن از راه دور نمایید. وجود نرم‌افزارهای متعدد در این زمینه دست شما را برای انتخاب نرم‌افزار دلخواه کاملاً باز گذاشته است. شما معمولاً برای ریموت شدن به سیستم و کنترل آن از راه دور از چه نرم‌افزاری استفاده می‌کنید؟ با در میان گذاشتن نظرات و تجربیات خود در این زمینه می‌توانید به کاربران در یافتن بهترین نرم‌افزار کنترل کامپیوتر و موبایل از راه دور یاری رسانید.

آلت تصاویر:

  1. کنترل کامپیوتر و موبایل از راه دور – پشتیبانی کامپیوتری به صورت تلفنی
  2. Any Desk – مشاوره کامپیوتری تلفنی
  3. Team Viewer – خدمات کامپیوتری تلفنی

About ویدا علیپور

ویدا علیپور
خرید بک لینک یک راهکار متداول در استراتژی‌های سئو (بهینه‌سازی موتورهای جستجو) است که به منظور افزایش اعتبار و رتبه وب‌سایت در نتایج جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو استفاده می‌شود. بک لینک‌ها به صورت لینک هایی است که از سایت‌های دیگر به وب سایت شما ارجاع می‌دهند. این لینک ها می توانند توسط وب سایت های معتبر و مرتبط با حوزه فعالیت شما ارائه شوند و به بهبود اعتبار و ارتقاء رتبه شما در نتایج جستجوی اینترنت کمک کنند. هرچند که بک لینک‌ها می‌توانند بهبودهای موثری در سئو داشته باشند، اما باید با احتیاط به خرید بک لینک پرداخته شود. چرا که گوگل به دقت الگوریتم‌های خود را بهبود می‌بخشد و خرید بک لینک‌های نامرتبط و پراز اسپم ممکن است به وب‌سایت شما آسیب برساند. برای داشتن یک استراتژی سئو قوی و موثر، بهتر است به ساختار داخلی و محتوای کیفی وب‌سایت خود نیز توجه کرده و همچنین به صورت طبیعی بک لینک‌های مرتبط و معتبر را جذب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید