چطوری از اطلاعات داخل واتساپ بکاپ بگیریم؟

آرشیو پیام های واتساپ برای بسیاری از کاربران مهم و معمولاً اطلاعات کاری و شخصی در این پیام ها وجود داره. زمانی که به فکر عوض کردن گوشی یا نصب مجدد برنامه این سوال مطرح میشود که امکان دسترسی مجدد به اطلاعات واتساپ وجود داره یا نه؟ یا چیکار کنیم که بتوانیم دوباره به چت های واتساپ خودمان دسترسی داشته باشیم.

این پرسش ها یکی از اصلی ترین سوالاتی است که به صورت روزانه از بخش  رفع مشکلات رایج واتساپ پرسیده میشود. در این مقاله سعی دارین در خصوص ریکاوری پیام های واتساپ صحبت کنیم.

چگونه از واتساپ بکاپ بگیریم؟

برای بازیابی و برگرداندن بکاپ واتساپ به یک موضوع مهم و اساسی لازم توجه کنید و اون هم اینکه قبل از پاک کردن و نصب مجدد کردن این برنامه، از اطلاعات موجود پشتیبان تهیه کرده باشید یا از قبل روند بکاپ گیری رو روی حالت روزانه، هفتگی یا ماهانه تنظیم کرده باشید. به طور خلاصه اول باید نحوه بکاپ گیری واتساپ انجام داده باشید و در قدم دوم بتونید بکاپ رو بازگردانی کنید تا به اطلاعات خودتون دسترسی پیدا کنید.

بکاپ گرفتن از چت های واتساپ به کمک حساب گوگل google drive backup انجام میشه، در نسخه های جدید واتساپ در قسمت تنظیمات بکاپ دو گزینه رو مشاهده می کنید یکی از این گزینه ها Backup to Google Drive که یک بکاپ از چت های ما در حساب گوگل ذخیره میکنه در نتیجه برای بازگردانی چت های واتساپ حتماً از همون حساب گوگل و همون شماره قبلی استفاده کنید تا پیام ها بازیابی شوند و گزینه بعدی ذخیره پیام در اسمات فون که اگر این گزینه رو انتخاب کنید پیام ها روی گوشی تلفن شما ذخیره می شوند .

روش های بازیابی پیام های واتساپ

در ادامه روش های مرسوم بازگرداندن پیام های واتساپ رو بررسی می کنیم.

برگرداندن آرشیو پیام های واتس اپ در اندروید

برای بازگردانی اطلاعات واتساپ، بعد از باز کردن برنامه گزینه restore نمایش داده می شه با ضربه زدن روی این گزینه چند دقیقه طول می کشه تا چت های شما بازیابی شوند ولی اگر در هنگام بکاپ گیری از حساب گوگل استفاده کرده باشید لازم همان حساب گوگل و همان شماره تلفن قبلی رو وارد کنید.

برگرداندن بکاپ واتس اپ در اندروید با Local Backup

در این روش اطلاعات واتساپ از گوشی به کامپیوتر انتقال داده میشه و بعد از نصب مجدد واتساپ فایل اطلاعات که کپی کرده بودین را مجدد داخل پوشه واتساپ قرار دهید و دکمه restore رو بزنید تا فایل های قدیمی واتساپ شما بازیابی شود.

تهیه بکاپ چت های واتساپ در آیفون

برای گوشی آیفون هم میشه از نرم افزار آیتونز و ایکلود برای تهیه بکاپ واتساپ استفاده کنیم که بهترین راه برای همه ما استفاده کردن از فضای آیکلود است، البته به شرطی که فضای کافی برای انجام اینکار داشته باشه.

برگرداندن بکاپ واتساپ در اندروید

همانطور که میدونید کاربران اندروید بسیار زیاد هستند و حتماً تعداد بیشماری از این کاربران برنامه واتساپ رو در گوشی خودشون نصب کردند. برای برگرداندن بکاپ واتساپ در اندروید همونطور که اشاره کردیم لازم ابتدا مراحل بکاپ گیری رو به درستی انجام بدید و بعد بازیابی اطلاعات رو انجام بدید. برای تهیه پشتیبان از پیام های واتس اپ در اندورید اول این برنامه رو اجرا کنید و سپس به قسمت تنظیمات نرم افزار و یا بخش setting بروید.

در ادامه روی گزینهChats and Calls ضربه بزنید.

در مرحله بعد به بخشchat backup بروید.

از بین گرینه های Backip to Google Drive و smart phone یکی را انتخاب کنید. در نهایت منتظر بمانید تا بکاپ گیری انجام شود.

البته یک روش دیگه هم وجود داره می تونید پوشه واتساپ را بر روی کامپیوتر ذخیره کنید و پس از نصب مجدد واتساپ این پوشه را دوباره بر روی گوشی خود کپی کنید.

  • ابتدا یک بک آپ از طریق تنظیمات واتساپ در گوشی خود تهیه کنید
  • گوشی رو با یک کابل USB به لپ تاپ و یا کامپیوتر متصل کنید
  • سپس وارد مدیریت فایل ها و فولدر ها شوید
  • فولد WhatsApp را پیدا کنید و آن را باز کنید
  • پوشه ای با نام database در این پوشه است میتوانید آن را بر روی سیستم کامپیوتر خود ذخیره کنید.

تهیه بکاپ چت های واتساپ در آیفون

برای تهیه بکاپ در گوشی های آیفون دو راه وجود داره می تونید از نرم افزار آیتونز یا آیکلود استفاده کنید. پیشنهاد ما استفاده از ایکلود البته در شرایطی که فضای کافی داشته باشید. برای انجام این کار برنامه واتساپ رو اجرا کنید و به قسمت تنظیمات بروید.

  • سپس از قسمت chat setting روی گزینه chat backup ضربه بزنید.
  • در نهایت گزینه backup now رو انتخاب کنید .
  • برای بازگردانی پیام های بکاپ گرفته در واتساپ به بخش تنظیمات بروید و گزینه chat backup رو انتخاب کنید و بعد روی گزینه restore from iCloud ضربه بزنید.
  • در ادامه گزینه restore Chat History رو انتخاب کنید تا تمام چت هایی که که در iCloud بک آپ گرفته شده باشند، بازیابی خواهند شد.
  • نکته: توجه داشته باشید که در طول این فرایند حتما برنامه تغییر IP شما فعال باشد وگرنه امکان دارد با مشکل وصل نشدن واتساپ روبرو شوید.

سخن اخر

تو این مقاله سعی کردیم پاسخ مناسبی برای سوال چطوری از اطلاعات داخل واتساپ بکاپ بگیریم؟ مطرح کنیم و لینک های کاربردی و مهمی رو در خصوص استفاده از واتساپ معرفی کنیم.

اگر در حین مراحل بکاپ گیری از چت های واتساپ و یا بازگردانی اطلاعات با سوال و مشکلی مواجه شدید روی کمک کارشناسان مجموعه رایانه کمک حساب کنید تا در حداقل زمان به پاسخ درست برسید.

About ویدا علیپور

ویدا علیپور
خرید بک لینک یک راهکار متداول در استراتژی‌های سئو (بهینه‌سازی موتورهای جستجو) است که به منظور افزایش اعتبار و رتبه وب‌سایت در نتایج جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو استفاده می‌شود. بک لینک‌ها به صورت لینک هایی است که از سایت‌های دیگر به وب سایت شما ارجاع می‌دهند. این لینک ها می توانند توسط وب سایت های معتبر و مرتبط با حوزه فعالیت شما ارائه شوند و به بهبود اعتبار و ارتقاء رتبه شما در نتایج جستجوی اینترنت کمک کنند. هرچند که بک لینک‌ها می‌توانند بهبودهای موثری در سئو داشته باشند، اما باید با احتیاط به خرید بک لینک پرداخته شود. چرا که گوگل به دقت الگوریتم‌های خود را بهبود می‌بخشد و خرید بک لینک‌های نامرتبط و پراز اسپم ممکن است به وب‌سایت شما آسیب برساند. برای داشتن یک استراتژی سئو قوی و موثر، بهتر است به ساختار داخلی و محتوای کیفی وب‌سایت خود نیز توجه کرده و همچنین به صورت طبیعی بک لینک‌های مرتبط و معتبر را جذب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید