نکات موثر برای شستشوی پوست های چرب

اگر پوست چرب دارید، احتمالاً با سهم نسبتاً ناامیدی پوست خود مقابله کرده اید. پوستی که تا ظهر براق به نظر می رسد یا آرایشی که می لغزد و دور صورت چرب شما می چرخد؟ شرط می بندی. وقتی نوبت به مراقبت از پوست چرب می‌رسد – و اجتناب از ناامیدی‌های آینده – این است که روال مراقبت از پوست خود را از پای راست شروع کنید.

یک پایه محکم برای پوست سالم با اطمینان از تمیز نگه داشتن آن با شستشوی منظم شروع می شود. به خواندن ادامه دهید تا نکاتی در مورد نحوه شستشو و مراقبت از پوست چرب بیاموزید و در مورد برخی از بهترین پاک کننده های صورت برای حفظ بهترین ظاهر پوست چرب مطلع شوید.

  1. پاک کننده مناسب را انتخاب کنید

وقتی پوست چرب دارید نمی‌توانید هر پاک‌کننده‌ای را انتخاب کنید و انتظار داشته باشید که اثر کند. به دنبال پاک‌کننده‌ای باشید که روکش مات داشته باشد، زیرا می‌تواند به جلوگیری از براق شدن بیش از حد پوست چرب در طول روز کمک کند. پاک‌کننده و براق‌کننده خشت خالص را امتحان کنید، فرموله شده برای تبدیل یکپارچه از خاک رس به موس و مات کردن پوست.

خاک رس با کمک به خارج کردن ناخالصی‌های گیر افتاده در زیر پوست، روی پوست چرب بسیار مؤثر است. این ترکیبات همچنین شامل زغال چوب هستند – بنابراین اگر پوست شما کدر به نظر می رسد، چهره ای شاداب و درخشان برای شما به ارمغان می آورد.

  1. دوبار پاکسازی کنید

ممکن است متوجه شوید که یک پاک کننده به تنهایی برای پاکسازی پوست چرب شما کافی نیست. بنابراین، پاکسازی مضاعف را در نظر بگیرید. این روش شامل استفاده از یک گزینه پاک‌کننده بدون شستشو مانند آب میسلار است تا آلودگی، آرایش و چربی اضافی را از سطح پوست شما پاک کند، سپس آن را با یک پاک‌کننده شستشو برای از بین بردن ناخالصی‌های باقی‌مانده دنبال کنید.

پاک کننده کامل آب پاک کننده میسلار لورآل پاریس – ضد آب – همه انواع پوست، که پاک کننده و مات کننده است را با پاک کننده پاک کننده و شفاف کننده خاک رس خالص  جفت کنید.

نکته سردبیر: اگر پوست شما به سرعت چرب می شود، ممکن است وسوسه شوید چند بار در روز صورت خود را بشویید. با این حال، این بیشتر ضرر خواهد داشت تا سود. طبق آکادمی پوست آمریکا، شما باید فقط دو بار در روز صورت خود را بشویید (و بعد از تعریق شدید). این به این دلیل است که تمیز کردن بیش از حد پوست می تواند منجر به افزایش تولید چربی شود که می تواند باعث شود پوست شما حتی چرب تر به نظر برسد. بهتر است به رژیم مراقبت از پوست صبح و عصر خود پایبند باشید.

  1. بعد از تمرین بشویید یا پاک کنید

برای کسانی که از ورزش کردن یا دویدن لذت می برند، این یکی برای شماست. اطمینان حاصل کنید که همیشه مقداری پاک کننده با کاربرد آسان، مانند حوله پاک‌کننده آرایش انواع پوست ایده‌آل در این نزدیکی دارید. آنها برای تمیز کردن پوست شما در حال حرکت بدون خشک کردن بیش از حد آن عالی هستند. بعد از تمرین، فقط یکی را روی صورت عرق کرده خود بکشید و آماده حرکت هستید.

4. با مرطوب کننده دنبال کنید

پاکسازی و مرطوب کننده دست به دست هم می دهند. و اگر به طور معمول از مرطوب‌کننده‌ها صرف نظر می‌کنید، زیرا نمی‌خواهید روغن اضافی اضافه کنید، ممکن است بیشتر به پوست خود آسیب بزنید تا مفید. اگر احساس می کنید پوست شما خالی شده است، می تواند حتی چربی بیشتری برای جبران از دست دادن سبوم طبیعی ایجاد کند.

در عوض، به دنبال یک مرطوب کننده سبک وزن باشید که برای نوع پوست شما فرموله شده است. ماسک ضد پیری شبانه با اسید هیالورونیک و ویتامین C فرموله شده است تا به آبرسانی طولانی مدت و پوششی درخشان کمک کند.

  1. به طور مرتب لایه برداری کنید

لایه برداری به حذف سلول های مرده پوست از سطح پوست شما کمک می کند. را امتحان کنید، که لایه برداری عمیق و ملایمی را برای کمک به بازکردن منافذ پوست ایجاد می کند و پوست شما را کمتر براق می کند.

برای بهترین نتیجه می توانید تا سه بار در هفته از این اسکراب استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که هر چند وقت یکبار باید لایه برداری کنید بستگی به پوست شما دارد. به نحوه واکنش صورت خود توجه کنید تا مشخص کنید چه چیزی برای شما بهتر است.

6. ماسک های صورت را امتحان کنید

چند بار در هفته، یک ماسک صورت را به برنامه روزانه خود اضافه کنید تا درخشندگی را از بین ببرید و ناخالصی ها را از بین ببرید. ماسک صورت  را بگیرید، که مانند آهنربا برای تمیز کردن منافذ و بیرون کشیدن ناخالصی های عمیق مانند کثیفی و روغن عمل می کند. یک لایه یکنواخت را روی پوست تمیز و خشک بمالید، بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند، سپس با آب ولرم کاملا بشویید.

About ویدا علیپور

ویدا علیپور
خرید بک لینک یک راهکار متداول در استراتژی‌های سئو (بهینه‌سازی موتورهای جستجو) است که به منظور افزایش اعتبار و رتبه وب‌سایت در نتایج جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو استفاده می‌شود. بک لینک‌ها به صورت لینک هایی است که از سایت‌های دیگر به وب سایت شما ارجاع می‌دهند. این لینک ها می توانند توسط وب سایت های معتبر و مرتبط با حوزه فعالیت شما ارائه شوند و به بهبود اعتبار و ارتقاء رتبه شما در نتایج جستجوی اینترنت کمک کنند. هرچند که بک لینک‌ها می‌توانند بهبودهای موثری در سئو داشته باشند، اما باید با احتیاط به خرید بک لینک پرداخته شود. چرا که گوگل به دقت الگوریتم‌های خود را بهبود می‌بخشد و خرید بک لینک‌های نامرتبط و پراز اسپم ممکن است به وب‌سایت شما آسیب برساند. برای داشتن یک استراتژی سئو قوی و موثر، بهتر است به ساختار داخلی و محتوای کیفی وب‌سایت خود نیز توجه کرده و همچنین به صورت طبیعی بک لینک‌های مرتبط و معتبر را جذب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید