«معشوق من کویر»؛ مستندی درباره پرویز کردوانی پدرکویر شناسی ایران

مستند «معشوق من کویر»، فیلمی درباره پرویز کردوانی جغرافیدان و پدر کویر شناسی ایران است که سه شنبه ۲۸ آذرماه ساعت۱۹:۳۰ و جمعه اول دی ماه ساعت ۱۳:۰۰در هفدهمین جشنواره سینما حقیقت اکران می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محسن عسکری زاده کارگردان این فیلم درباره محتوای این مستند گفت: مستند «معشوق من کویر»، قصه مردی است زاده کویر که تمام عمر و زمان خودش را وقف شناخت کویر و مسائل مربوط به آن کرده بود. مردی که کویر را معشوق خودش می‌دانست و از هر فرصتی برای دیدار با آن استفاده می‌کرد. مردی کویری که آب را گرامی می‌داشت، چرا که می‌دانست معشوقش کویر بدون آب نمی‌تواند نفس بکشد.
او اضافه کرد: فیلم مستند معشوق من کویر شرح حالی است از زندگی و دغدغه ی پروفسور پرویز کردوانی که همواره نگران از بین رفتن منابع آبی ایران بود.
عسکری زاده اظهار کرد: این مستند یک قسمت از مجموعه ای بیست قسمتی ا به نام چنان سرو است که به سفارش شبکه مستند ساخته شده که درباره مفاخر فرهنگی ایران است. وقتی این فیلم به من پیشنهاد شد با کمال میل پذیرفتم. چرا که من هم اصالتا زاده کویر و شهر یزد هستم و همیشه این جمله پروفسور کردوانی که «یزدی ها قدردان آب هستند» را بخاطر داشتم. از اینرو با ساخت این مستند هم می‌توانستم به دغدغه خودم که آب بود و بسیار نزدیک به دغدغه ایشان بپردازم و هم ادای دینی کرده باشم به پروفسور کردوانی که همیشه ما یزدی ها را حافظ آب می‌دانست..

او تصریح کرد: مستند «معشوق من کویر» آگاهی بخش است و تمام تلاش ما در این فیلم بر آن است تا از آب و کمبود آب و مسائلی که به واسطه این بحران به وجود می‌آید بگوییم تا مردم با این بحران بیشتر آشنا شوند. چرا که بحران آب مسئله ای جدی در کشور ماست. بحران آب به قدری جدی است که حیات جمعی همه ما را تهدید می کند. وجود کم آبی و این مشکل بزرگ که ممکن است حتی باعث فرونشست بعضی از شهر ها شود نمیدانم چرا جدی گرفته نمی‌شود! چرا مسؤلین پا را از حرف فراتر نمی‌گذارند و کاری جدی برای این بحران انجام نمی‌دهند

عسکری زاده در پایان گفت: ما به سهم خودمان با ساخت این فیلم سعی کردیم با نگاهی به دغدغه دکتر کردوانی به این مسئله بپردازیم چرا که بدون آب، زندگی عملا میسر نیست و ما برای هرکاری نیاز به آب داریم. پس مخاطب، صرفا با یک کار بیوگرافی روبرو نیست بلکه به هنگام تماشای فیلم با مسئله اجتماعی مهمتری روبرو می‌شود که آن هم بحث کمبود آب و از بین رفتن منابع آبی است.

عوامل این فیلم مستند عبارتند از: تدوین، پژوهش و کارگردانی: محسن عسکری زاده، تهیه کننده: محمد سعید وزیری، مشاور هنری: مصطفی رزاق کریمی، نویسنده گفتارمتن: صادق دهقانی، دستیار کارگردان: پوریا محسنی، مدیرتولید: حسام زرنوشه،صدابردار: حامد عسکری زاده، فیلمبردار: محسن عسکری زاده ، علی شیخ علیشاهی و مشاور رسانه ای: صدرا صدوقی.
مستند «معشوق من کویر» سه شنبه ۲۸ آذرماه ساعت۱۹:۳۰ در سالن شماره ۵ و جمعه اول دی ماه ساعت ۱۳:۰۰ در سالن شماره ۶ پردیس چارسو اکران می شود.

«معشوق من کویر»؛ مستندی درباره پرویز کردوانی پدرکویر شناسی ایران

۵۷۵۷

About admin

admin

دیدگاهتان را بنویسید