مسواک زدن و خمیردندان، اهمیت مسواک زدن

روش صحیح مسواک زدن چیست؟

هر دهانی متفاوت است و بیش از یک روش موثر برای مسواک زدن وجود دارد. تصمیم گیری اینکه کدام راه برای شما بهترین است تا حد زیادی به موقعیت دندان ها و وضعیت لثه شما بستگی دارد. با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید تا تصمیم بگیرید کدام روش مسواک زدن برای دهان شما بهترین است.

به طور کلی، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی روش زیر را توصیه می کنند:

  1. مسواک را با زاویه 45 درجه در کنار دندان های خود قرار دهید و موهای آن به سمت لثه ها باشد.
  2. با ضربات کوتاه و پهن دندان به آرامی به جلو و عقب مسواک بزنید. از حرکات عمودی بالا و پایین برای مسواک زدن سطوح داخلی دندان های جلو استفاده کنید.
  3. بیرون دندان ها، داخل دندان ها و سطوح جویدنی را مسواک بزنید.
  4. به آرامی زبان را مسواک بزنید تا باکتری ها از بین بروند و نفس تازه شود.

مراحل 1 تا 4 را حداقل دو بار در روز تکرار کنید، به خصوص بعد از غذا و میان وعده.

از چه نوع مسواکی باید استفاده کرد؟

سر مسواک باید کوچک باشد – حدود 1 اینچ در 1/2 اینچ – و باید دسته ای مناسب برای گرفتن محکم داشته باشد. موهای برس باید نرم، نایلونی و در انتها گرد باشد. این کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که موهای برس برای لثه ها و سطوح دندان ملایم هستند. موهای نرم و صیقلی به شما این امکان را می‌دهند که به شکاف بین دندان‌ها و لثه برسید تا پلاک‌ها را بدون آسیب رساندن به لثه پاک کنید. برخی از برس ها بیش از حد ساینده هستند و مینای دندان را از بین می برند. بنابراین در بیشتر موارد، موهای متوسط و سفت توصیه نمی شود. هنگام مسواک زدن برای از بین بردن پلاک فقط به فشار ملایمی نیاز است. فشار بیش از حد می تواند باعث عقب نشینی لثه ها شود و سطح دندان را از بین ببرد.

انجمن دندانپزشکی آمریکا می گوید که هر دو مسواک دستی و برقی به خوبی کار می کنند. مهمترین چیز این است که حداقل دو بار در روز حداقل 2 دقیقه به درستی مسواک بزنید. از دندانپزشک خود بپرسید که آیا مسواک دستی یا برقی را برای شما توصیه می کند.

هر چند وقت یکبار مسواک زدن لازم است؟

به طور کلی، مسواک زدن دو بار در روز و هر بار حداقل 2 دقیقه توصیه می شود. مردم اغلب فکر می کنند که به اندازه کافی طولانی مسواک می زنند. اما در واقع، اکثر مردم کمتر از 1 دقیقه را به مسواک زدن اختصاص می دهند. علاوه بر این، به طور کلی بهتر است به جای مسواک زدن سریع 5 بار یا بیشتر در طول روز، 2 دقیقه دو بار در روز مسواک بزنید.

ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی توصیه می کنند که در طول روز هنگام کار، مدرسه یا بازی، دندان های خود را مسواک بزنید. دستی نگه داشتن مسواک – روی میز یا کوله پشتی – احتمال مسواک زدن شما را در طول روز افزایش می دهد. مسواک خود را هر 3 تا 4 ماه یا زودتر در صورت ساییدگی یا آسیب دیدن مسواک تعویض کنید.

خمیر دندان چیست؟

خمیر دندان به تمیز کردن دندان ها کمک می کند. خمیر دندان ممکن است شامل مواد زیر باشد:

  • فلوراید برای تقویت مینای دندان
  • مواد حساسیت زدا برای کاهش حساسیت دندان
  • مواد ضد پوسیدگی برای جلوگیری از پوسیدگی
  • شیرین کننده های طعم دهنده و بدون کالری. شکر در هیچ خمیر دندان مورد تایید ADA وجود ندارد.
  • پراکسید برای روشن کردن لکه ها
  • حقایقی در مورد خمیر دندان

مسواک زدن با خمیر دندان، به ویژه خمیردندانی که فلوراید دارد، به موارد زیر کمک می کند:

  • پلاک را بردارید
  • در برابر پوسیدگی مقاومت کنید
  • کمک به تقویت مینای دندان که توسط اسیدها مورد حمله قرار گرفته است
  • دندان ها را تمیز و جلا دهید
  • لکه های دندان را پاک کنید

نفس تازه

کدام نوع خمیر دندان بهتر است؟

فلوراید مهم ترین ماده تشکیل دهنده خمیردندان است. تا زمانی که خمیر دندان حاوی فلوراید باشد، برند یا نوع آن (خمیر، ژل یا پودر) به طور کلی اهمیتی ندارد. تمام خمیردندان های حاوی فلوراید برای مبارزه با پلاک و حفره ها و تمیز کردن و جلا دادن مینای دندان موثر عمل می کنند. برندی که انتخاب می‌کنید باید مهر تأیید ADA روی ظرف داشته باشد. این بدان معنی است که آزمایشات بالینی کنترل شده شواهد کافی مبنی بر ایمن و مؤثر بودن محصول را نشان داده اند.

برخی از خمیردندان ها پیروفسفات های کنترل تارتار را برای جلوگیری از تجمع رسوبات سنگ های سخت روی دندان ها ارائه می کنند. برخی دیگر فرمول های سفید کننده را برای از بین بردن ایمن لکه ها ارائه می دهند و دندان ها را درخشان تر و درخشان تر می کنند. خمیردندان های خاصی برای دندان های حساس ساخته می شوند. اما فلوراید ماده فعال واقعی است که بیشترین کار را برای محافظت از دندان شما دارد. اگر سوالی در مورد اینکه کدام خمیردندان برای شما بهتر است با دندانپزشک خود صحبت کنید.

منبع سایت مارویس آون پرشین

About ویدا علیپور

ویدا علیپور
خرید بک لینک یک راهکار متداول در استراتژی‌های سئو (بهینه‌سازی موتورهای جستجو) است که به منظور افزایش اعتبار و رتبه وب‌سایت در نتایج جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو استفاده می‌شود. بک لینک‌ها به صورت لینک هایی است که از سایت‌های دیگر به وب سایت شما ارجاع می‌دهند. این لینک ها می توانند توسط وب سایت های معتبر و مرتبط با حوزه فعالیت شما ارائه شوند و به بهبود اعتبار و ارتقاء رتبه شما در نتایج جستجوی اینترنت کمک کنند. هرچند که بک لینک‌ها می‌توانند بهبودهای موثری در سئو داشته باشند، اما باید با احتیاط به خرید بک لینک پرداخته شود. چرا که گوگل به دقت الگوریتم‌های خود را بهبود می‌بخشد و خرید بک لینک‌های نامرتبط و پراز اسپم ممکن است به وب‌سایت شما آسیب برساند. برای داشتن یک استراتژی سئو قوی و موثر، بهتر است به ساختار داخلی و محتوای کیفی وب‌سایت خود نیز توجه کرده و همچنین به صورت طبیعی بک لینک‌های مرتبط و معتبر را جذب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید