مراسم وداع با پیکر پروانه معصومی در رشت/ ساخت یادمان این بازیگر فقید

استاندار گیلان، در مراسم بدرقه زنده یاد پروانه معصومی، هنرمند سینما و تلویزیون گفت: باید یادمان پروانه معصومی در تالار مرکزی رشت احداث شود تا بتوانیم یاد و خاطره این هنرمند فقید را زنده نگه داریم.

اسدالله عباسی امروز، ۷ آذر در مراسم بدرقه زنده یاد پروانه معصومی، هنرمند سینما و تلویزیون که با حضور فرزند ایشان در مجتمع فرهنگی هنری خاتم‌الانبیاء(ص) رشت برگزار شد، با اشاره به الگو بودن مرحومه معصومی هم در جایگاه مادری و هم به عنوان هنرمند، اظهار کرد: مردم عزیز گیلان و همه هنرمندان این خطه از این فقدان متاثر هستند.

وی پروانه معصومی را میهمان گیلان دانست و افزود: زنده یاد معصومی سال‌های سال عاشقانه در گیلان زندگی کرد و در کنار مردم بود.

استاندار گیلان به حضور زنده یاد معصومی در مستندی با محوریت مادران شهدای این استان اشاره و اظهار کرد: در این مستند دیدیم که زنده یاد معصومی چگونه در خیابان‌ها و کوچه‌های شهر دنبال خانواده‌های شهدا می‌گشت و از آنان دلجویی می‌کرد.

عباسی حضور مرحومه معصومی در مستند مذکور را بسیار هنرمندانه و معنوی دانست و تصریح کرد: او در مراسم شهدا شرکت می‌کرد که نشان از هدایت روح و عاقبت به خیر شدن دارد.

وی با بیان اینکه مردم به ویژه هنرمندان گیلانی علاقه دارند که مزار زنده یاد معصومی در این منطقه باشد، اضافه کرد: با توجه به هماهنگی انجام شده از سوی خانواده معصومی، مراسم خاکسپاری در تهران برگزار می‌شود و لذا از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان انتظار داریم یادمان مرحومه پروانه معصومی را در تالار مرکزی رشت که متعلق به جامعه هنری استان است، احداث کند تا بتوانیم یاد و خاطره این هنرمند فقید را زنده نگه داریم.

مراسم وداع با پیکر پروانه معصومی در رشت/ ساخت یادمان این بازیگر فقید

محمد پورجعفری، یکی از هنرمندان نمایش گیلان نیز، از مرحومه معصومی به عنوان هنرمند تمام عیار یاد کرد و گفت: مرحومه معصومی سالیان سال در گیلان ساکن بود و قرار بود برای ایشان شکرانه حضور برگزار کنیم، اما افسوس که همیشه عقب هستیم.

وی از نهادهای فرهنگی استان خواست دست به دست هم دهند و محل اقامت مرحومه معصومی را حفظ کنند و متذکر شد: امیدوارم سردیس ایشان در محل زندگی‌اش ساخته شود و از این محل به عنوان موزه نگهداری کنیم و راحت آن را از دست ندهیم.

مراسم وداع با پیکر پروانه معصومی در رشت/ ساخت یادمان این بازیگر فقید

این نویسنده، کارگردان و بازیگر هنرهای نمایشی، با بیان اینکه پروانه معصومی دغدغه روستا و روستاییان را داشت، خاطرنشان کرد: ایشان در دیدار با رهبر انقلاب نسبت به کم کاری صدا و سیما در معرفی جایگاه روستا انتقاد کرد، زیرا روستا را می‌شناخت و با روستانشینی مأنوس بود.

نسرین بابایی، بازیگر تئاتر و تلویزیون نیز در ادامه، با بیان اینکه جبران جای خالی چنین هنرمندان بزرگی امکان‌پذیر نیست، عنوان کرد: راه هنر راهی بسیار دشوار و طاقت فرساست. وی با اشاره به شرافت راه هنر و هنرمند، یادآور شد: پروانه معصومی نماد هنرمند شریف است و شریف زندگی کردن خیلی سخت است.

انوش نصر، هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون نیز در این مراسم، ترک آشیان را سرنوشت مشترک همه انسان‌ها دانست و اضافه کرد: به شرافت هنری‌ام شهادت می‌دهم که بانو پروانه معصومی هیچ حاشیه هنری نداشت و از نادر هنرمندانی است که به پاکی‌اش سوگند یاد می‌کنم.

به دلیل بارش شدید باران در شهر رشت، مراسم بدرقه و نماز بر پیکر زنده یاد پروانه معصومی در مجتمع خاتم الانبیاء(ص) برگزار شد.

۲۲۰

About admin

admin

دیدگاهتان را بنویسید