متن مناظره پلانتینگا و دنت در مورد نسبت دین و نظریه تکامل با ترجمه فارسی منتشر شد

مبلغ نوشت: کتاب «آیا علم و دین سازگارند؟» با عنوان فرعی «مناظره آلوین پلانتینگا و دنیل دنت» با ترجمه مهدی غیاثوند توسط انتشارات کرگدن در یکصد و هشت صفحه منتشر شده است.

به گزارش «مبلغ» – کتاب «آیا علم و دین سازگارند» در واقع متن مناظره آلوین پلنتینگا و دنیل دنت دو فیلسوف معاصر امریکایی است. یکی از بحث‌برانگیزترین و داغ‌ترین موضوعات امروزی این است که آیا می‌توان تضاد علم و دین را آشتی داد یا خیر. فیلسوفان مشهور دنیل دنت و آلوین پلانتینگا در این کتاب به این موضوع چالش‌برانگیز سعی دارند تا پاسخ دهند.

بحث روشنگرانه‌ای که دانشجویان را به تفکر انتقادی ترغیب می‌کند، بیان این پرسش است که آیا دین و علم با یکدیگر سازکار هستند یا خیر؟ این بحث با ادعای پلانتینگا مبنی بر سازگاری مسیحیت با نظریه تکاملی آغاز می‌شود، زیرا مسیحیان معتقدند که خدا جهان زنده را آفریده است و کاملا ممکن است که خداوند این کار را با استفاده از فرآیند تکامل انجام داده باشد. دنت به‌ شدت این استدلال را رد می‌کند و پاسخ پلانتینگا، پاسخ دیگری از سوی دنت و اظهارات نهایی هر دو طرف را برانگیخته است استدلال آنها الگویی از گفت‌وگو بین کسانی است که به ‌شدت مخالف هستند.

چنان‌که اشاره شد موضوع اصلی این مناظره تضاد داروینیسم با دین است که البته در عنوان اصلی کتاب، داروینیسم به علم توسعه داده شده است. «آیا علم و دین سازگارند؟» با عنوان فرعی «مناظره آلوین پلانتینگا و دنیل دنت» با ترجمه مهدی غیاثوند توسط انتشارات کرگدن در یکصد و هشت صفحه منتشر شده است.

متن مناظره  پلانتینگا و دنت در مورد نسبت دین و نظریه تکامل با ترجمه فارسی منتشر شد

About admin

admin

دیدگاهتان را بنویسید