روغن مورینگا برای فواید مو و نحوه استفاده از آن

هیچ بحثی وجود ندارد که روغن های مرطوب کننده ستون مهمی از هر نوع مو (یا پوست) هستند. احتمالا همه چيز رو درباره ي جوجوبا ، آرگان و شايد حتي روغن پراکاکسي شنيدي ، اما درباره ي روغن مورينگا چي؟

روغن بسیار متراکم ، غنی و چرب با بوی بسیار نرم بادام زمینی و خاکی” به یک کالای جدید داغ برای کسانی که به دنبال مواد طبیعی مراقبت از مو هستند تبدیل شده است. اما با توجه به تمام روغن های مو ، ما نمی توانیم کمک کنیم اما تعجب می کنیم که چه چیزی باعث می شود مورینگا سزاوار توجه ما باشد—و جایی در رژیم مراقبت از مو ما. بنابراین برای به دست آوردن همه حقایق ، ما با چن و همچنین متخصص پوست پورویشا پتل و متخصص تریکولوژی شاب رسلان مشورت کردیم.

روغن مورینگا چیست؟

روغن مورینگا یک روغن چند منظوره است که به هزاران سال پیش برمی گردد و در همه چیز از مراقبت از پوست تا پخت و پز استفاده شده است. این درخت از دانه های مورینگا اولیفرا گرفته شده است—درختی بومی کوه های هیمالیا اما همچنین در هند ، آفریقا و هائیتی رشد می کند.

روغن مورینگا

نوع ماده: هیدراتور و ضد التهاب

مزایای اصلی: مرطوب کننده ، تقویت کننده و محافظت کننده مو2

چه کسانی باید از آن استفاده کنند: موهای خشک ، شکننده یا رنگ شده

چند بار می توانید از آن استفاده کنید: هفتگی یا هر چند وقت که می خواهید

با: سایر روغن های حامل برای کاهش قدرت و کمک به جذب خوب کار می کند

با: پتل هشدار می دهد که آن را با سایر روغن های ضروری مخلوط نکنید زیرا به طور بالقوه می تواند باعث واکنش آلرژیک شود.

فواید روغن مورینگا برای مو

روغن مورینگا اولیفرا با دانه ها و لیوز. جدا شده در پس زمینه سفید.

روغن مورینگا پر از مواد خوب است ؛ معنی: اسیدهای چرب ، مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها.   به دلیل لیست تقریبا بی پایان مزایای آن برای مو ، پوست و بدن ، روغن مورینگا یک ماده محبوب در لوازم آرایشی و پوست است .

این چیزیه که می تونه برات انجام بده:

پوست سر سالم را تحریک می کند: “خاصیت برجسته روغن مورینگا غلظت چربی های تک اشباع نشده است که عمدتا از اسید اولئیک تشکیل شده است. این نوع اسید چرب برای تمیز کردن پوست سر در حالی که از سطح رطوبت آن محافظت می کند عالی است”. در همین حال ، خواص ضد التهابی آن به پوسته پوسته شدن پوست سر کمک می کند.

تقویت مو: محتوای بالای پروتئین [روغن مورینگا] همچنین می تواند به بازسازی موهای شما و تقویت آن کمک کند. این ماده روی دارد که به تولید کراتین کمک می کند و این می تواند به تقویت مو کمک کند”.

درخشش و انعطاف پذیری را بهبود می بخشد: روغن مورینگا می تواند رشته های کسل کننده و شکننده را احیا کند. چن می گوید:” این همچنین یک نرم کننده طبیعی برای موهای درخشان و پرنده دار است ، به لطف داشتن یکی از بالاترین سطوح اسید بهنیک طبیعی ، یک ماده رایج در نرم کننده ها”.

هیدراته و محافظت می کند:   روغن مورینگا به عنوان محافظ و مرطوب کننده مو عمل می کند. چن اضافه می کند که این کار را با محافظت از رشته ها در برابر آسیب خورشید و کاهش رنگ انجام می دهد.

آسیب را معکوس می کند:   بذر درخت مورینگا نیز پر از اسیدهای آمینه است که می تواند به تعمیر انتهای شکسته کمک کند”.

ملاحظات نوع مو

در حالی که هر نوع مو می تواند از روغن مورینگا بهره مند شود ، کسانی که رشته های خشک و یا آسیب دیده دارند بیشترین پاداش را خواهند گرفت. همچنین یک گزینه عالی برای کسانی است که موهای رنگارنگ دارند. و در صورتی که پوست حساس داشته باشید—از جمله پوست سر—نباید شما را از امتحان کردن این روغن طبیعی بازدارد. پتل توضیح می دهد: در واقع ، “روغن مورینگا به طور کلی روغن تحریک کننده نیست و به دلیل خواص ضد التهابی آن ، به التهاب پوست کمک می کند.” چن اضافه می کند که روغن مورینگا در واقع روغن های طبیعی بدن ما را تقلید می کند که باعث می شود تحریک به احتمال زیاد رخ ندهد. با این حال ، برای ایمن بودن ، او توصیه می کند که ابتدا یک تست پچ انجام دهید.

نحوه استفاده از روغن مورینگا برای مو

بطری های پلاستیکی محصولات مو که روی قفسه چوبی قرار گرفته اند

به لطف مزایای عمیق تر کردن روغن مورینگا ، می تواند به عنوان درمان برای مو و پوست سر در برنامه شما گنجانده شود. فقط به خاطر داشته باشید:” همانطور که در اکثر روغن ها ، روغن مورینگا می تواند برای شستشو دشوار باشد اگر در مو و پوست سر برای مدت طولانی باقی بماند یا دوباره استفاده شود ، ” Reslan می گوید. او توصیه می کند که از آن در کنار یک شامپو تمیز کننده هفتگی استفاده کنید زیرا این به جلوگیری از هر گونه تجمع بیش از حد که می تواند پوست سر و موهای شما را مسدود کند کمک می کند. بهترین قسمت؟ بعد از استفاده از روغن مورینگا ، می توانید بلافاصله نتایج را ببینید ، او به ما می گوید.

به عنوان یک درمان پوست سر امتحان کنید: نه تنها ماساژ پوست سر احساس خوبی دارد ، بلکه به نظر می رسد که برای شما نیز خوب است. چن می گوید:” [روغن مورینگا] می تواند برای ماساژ پوست سر برای مبارزه با شوره سر یا پوست سر خشک و پوسته پوسته استفاده شود”. پتل موافق است: “روغن مورینگا وقتی به پوست سر ماساژ داده می شود خوب کار می کند. این خاصیت ضد التهابی دارد که به پوسته پوسته شدن پوست سر کمک می کند و به خوبی مرطوب می شود.”

با یک شامپو تمیز کننده هفتگی استفاده کنید: “موثرترین روش استفاده از روغن مورینگا این است که موها و پوست سر خود را با یک شامپو تمیز کننده عمیق روشن کنید ، حوله موهای خود را واقعا خوب خشک کنید اما به آرامی ، روغن خود را اعمال کنید و اجازه دهید حداکثر 20 دقیقه قبل از اینکه به دوش برگردید و با شامپو و نرم کننده روزانه خود ادامه دهید ، نفوذ کنید”.

سوالات متداول

آیا قیمت روغن مورینگا نشان دهنده کیفیت آن است ؟

پاتل توضیح می دهد:” این یک روغن نسبتا ارزان است و افزایش هزینه باید با اضافه کردن مواد فعال تر یا یک تکنیک استخراج گسترده تر فشار سرد ارتباط داشته باشد”. “مانند اکثر روغن ها و عصاره ها ، خلوص محصول ممکن است با قیمت بالاتر مرتبط باشد. اما از آنجا که هیچ قانونی در مورد کیفیت و فروش با روغن و عصاره وجود ندارد—هر بطری ممکن است با غلظت بعدی متفاوت باشد”.

چطور ميتونم روغن مورينگا رو با کيفيت خوب چک کنم ؟

پتل می گوید:” روغن باید کمی آجیل دار باشد و زرد رنگ باشد”. و همیشه لیست مواد تشکیل دهنده را بخوانید باور کنید یا نه ، برخی از مارک ها ممکن است روغن مورینگا کمی یا هیچ روغن در فرمول خود داشته باشند.

روغن مورینگا سبک است یا سنگین؟

از نظر بافت ، ضخامت روغن بستگی به این دارد که آیا روغن های پرکننده با آن مخلوط شده اند یا خیر. پتل می گوید:” روغن خالص مورینگا باید یک سازگاری متوسط روغن زیتون باشد”.

منبع سایت اوریفلیم

About ویدا علیپور

ویدا علیپور
خرید بک لینک یک راهکار متداول در استراتژی‌های سئو (بهینه‌سازی موتورهای جستجو) است که به منظور افزایش اعتبار و رتبه وب‌سایت در نتایج جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو استفاده می‌شود. بک لینک‌ها به صورت لینک هایی است که از سایت‌های دیگر به وب سایت شما ارجاع می‌دهند. این لینک ها می توانند توسط وب سایت های معتبر و مرتبط با حوزه فعالیت شما ارائه شوند و به بهبود اعتبار و ارتقاء رتبه شما در نتایج جستجوی اینترنت کمک کنند. هرچند که بک لینک‌ها می‌توانند بهبودهای موثری در سئو داشته باشند، اما باید با احتیاط به خرید بک لینک پرداخته شود. چرا که گوگل به دقت الگوریتم‌های خود را بهبود می‌بخشد و خرید بک لینک‌های نامرتبط و پراز اسپم ممکن است به وب‌سایت شما آسیب برساند. برای داشتن یک استراتژی سئو قوی و موثر، بهتر است به ساختار داخلی و محتوای کیفی وب‌سایت خود نیز توجه کرده و همچنین به صورت طبیعی بک لینک‌های مرتبط و معتبر را جذب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید