تاثیر وب سایت بر رشد کسب و کار

امروزه با توجه به پیشرفت های شگرفی که در دنیای فناوری رخ داده است ، در اکثر کسب و کارها دیگر روش های سنتی برای معرفی کسب و کار و یا جذب مشتری کارایی خود را از دست داده و کافی بنظر نمی رسد. اکثر افراد هنگامی که نیاز به خدماتی را در خود احساس کنند اولین کاری که انجام می‌دهند بدون شک یک جستجوی ساده در اینترنت است و آن هم به خاطر سهولت و سادگی این روش  و همچنین نمایش هزاران نتیجه متنوع در موتور های جست و جو گر است.

به کمک اینترنت مشتریان می توانید کسب و کار های مختلف را با یکدیگر مقایسه کرده ، نمونه کار های انجام شده توسط شما را مشاهده کنند و با خدماتی که شما ارائه می دهید آشنا شوند. آیا زمان آن نرسیده است که شما هم این روش نوین معرفی کسب و کار را آزمایش کنید .

شبکه اجتماعی یا راه اندازی یک سایت برای کسب و کار خود؟

گاهی برخی از افراد ادعا می کنند با وجود شبکه های اجتماعی دیگر نیازی به راه اندازی سایت نیست و بسیاری از افراد نیز توانسته‌اند با کمک شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام کسب و کار خود را به نحو احسن به مشتریان معرفی کرده و از این طریق مشتریان زیادی را جذب کنند پس در اینصورت چرا ما نیاز به ایجاد و راه اندازی یک وب سایت برای کسب کار خود داشته باشیم آیا همین شبکه های اجتماعی که بدون هزینه و به راحتی در دسترس هستند و نیاز ما را برطرف می کنند کافی نیست؟

برای جواب دادن به این سوال باید کمی به موضوع عمیق تر نگاه کنیم آیا شبکه اجتماعی میتواند همه نیاز های انواع مختلف کسب و کار ها را برطرف کند بدون شک اگر کمی فکر کنیم جواب این سوال کلمه ” نه ” است چرا که کسب و کار های مختلف براساس خدماتی که ارائه می دهند به دسته بندی های مختلفی تقسیم می شوند و در اکثر موارد یک کسب و کار بزرگ خدماتی را ارائه می دهد که نیازمند امکانات ویژه و خاصی است که شبکه های اجتماعی آن ها را پشتیبانی نمی کند.

راه اندازی و طراحی سایت برای چه کسب و کاری مناسب است؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم برخی از افراد از شبکه های اجتماعی برای معرفی کسب و کار خود استفاده می کنند اما در ادامه اشاره کردیم که برای همه نوع کسب و کار شبکه های اجتماعی مناسب نیست و لاجرم مجبور به راه اندازی و طراحی سایت برای کسب و کار خود هستیم اما در چه کسب و کار های نیازمند راه اندازی یک وب سایت  هستیم .

اگر کسب و کار شما صرفا ارائه یک خدمت ساده و در کل ارائه یک نوع فعالیت برای مشتری است بهتر است از شبکه های اجتماعی استفاده کنید و یا اگر خدمات شما نیازمند پشتیبانی خاصی و همچنین ارتباط موثر با مشتری نیست بهترین انتخاب شبکه های اجتماعی است اما در مواردی که شما خدمات بسیار متنوعی را ارائه می دهید و یا خدمات شما به نحوی است که مجبور هستید مشتریان را پشتیبانی کنید بهترین انتخاب راه اندازی یک وب سایت برای کسب و کار خود است چرا که در یک وب سایت شما می توانید به راحتی همه خدمات خود را به شکل و استایل دلخواه به مشتریان معرفی کنید یا با استفاده از امکانات مختلفی که وب سایت در اختیار شما قرار می دهد به راحتی با مشتریان در ارتباط باشید بیایید.

یک مثال بزنیم در شبکه اجتماعی مثل اینستاگرام شما فقط میتوانید تصویر و یا ویدئو را با کاربران به اشتراک بگذارید در حالیکه در یک وب سایت شما همه نوع فایل و رسانه را میتوانید با کاربران سهیم شوید همچنین یک وب سایت هیچگونه محدودیتی در نوع، تعداد و اندازه فایل های که میتوان در سایت منتشر کرد ندارد.

علاوه بر آن یک فروشگاه را در نظر بگیرید یک وب سایت فروشگاهی امکانات بسیار جذاب و جالبی را در اختیار شما قرار می دهد برای مثال شما میتوانید محصولات خودتان را در دسته بندی های مختلف قرار دهید علاوه بر آن امکان مدیریت موجودی، ایجادکد تخفیف ، فروش به صورت اقساطی ، پرداخت آنلاین، محاسبه هزینه پستی، محاسبه مالیات ، صدور فاکتور، گارانتی آنلاین و ثبت سفارش به صورت کاملا غیر حضوری و برخط را در یک سایت فروشگاهی داشته باشید که این امکانات فعلا در شبکه های اجتماعی موجود نیست.

چرا برای کسب و کار خود یک سایت طراحی کنیم ؟

بیایید یکبار دیگر درباره مزایای راه اندازی و طراحی سایت برای کسب و کار خود کمی صحبت کنیم اصلا یک وب سایت چه مزایایی در کل دارد و با ایجاد یک سایت برای کسب و کار خود چه اتفاقی رخ خواهد داد.

اعتمادسازی

اولین مزیت یک وب سایت می‌تواند اعتماد سازی باشد. چرا که یک وب سایت نشانگر هویت شماست و کاربر به راحتی میتواند با مشاهده وب سایت شما و انتخاب مجوز های موجود در سایت شما هویت شما را تصدیق کند در حالیکه در شبکه های اجتماعی امکان تصدیق هویت کاربر میسر نیست و کاربران به سختی به اکانت های موجود در شبکه های اجتماعی اعتماد می کنند. علاوه بر این در یک سایت پل های ارتباطی مختلف برای مشتریان در نظر گرفته شده است که مشتریان می توانند به صورت برخط از پشتیبانی سایت استفاده کنند.

معرفی کسب و کار و نمونه کار ها

بدون شک بازدید کنندگان با دیدن نمونه کار ها و خدمات ارائه شده توسط شما میتوانند سریعا به مشتری تبدیل شوند در یک وب سایت شما میتوانید به راحتی نمونه کار های خود را قرار دهید و یا خدمات خود را معرفی کنید بدون فکر به محدودیت های موجود در شبکه های اجتماعی هر نوع فایلی را در وب سایت خود قرار دهید علاوه بر آن محتویات سایت شما در شکل و استایل دلخواه شما نمایش داده خواهد شد چه بسا اگر طراحی سایت شما اصولی و کاربر پسند باشد تاثیر شگرفی در جذب مشتریان خواهد داشت.

ارائه خدمات بصورت آنلاین

یکی دیگر از مزیت های طراحی سایت برای کسب و کار ها امکان ارائه پاره‌ای از خدمات به صورت برخط و آنلاین می باشد. در اکثر موارد شما میتوانید از برنامه نویسان و طراحان سایت بخواهید برخی از خدمات شما که می‌تواند به صورت آنلاین ارائه شود را در بستر وب سایت شما پیاده سازی کنند تا کاربران و مشتریان بتوانند به راحتی از خدمات شما استفاده کنند .

برای مثال میتوان استعلام قیمت و یا پیش فاکتور و قرارداد کاری را در سایت قرار داد تا مشتریان به صورت برخط و بدون معطلی نیاز خود را برطرف کنند. همچنین وب سایت های آموزشی و دانلودی نمونه‌ای از سایت هایی است که همه امکانات آن ها به صورت آنلاین و بدون دخالت انسان ارائه می شود.

توسعه کسب و کار

شاید در ابتدا نیاز ما را شبکه های اجتماعی برطرف کنند اما پس از گذشت زمان و توسعه کسب و کار خود و نیاز به امکانات جدید برای ارائه به مشتریان دیگر شبکه های اجتماعی جوابگوی نیاز ما نخواهد بود در صورتیکه یک وب سایت این قابلیت را دارد که با صرف هزینه اندک امکانات درخواستی ما به آن اضافه شود اگر شما به فکر این هستید که کسب و کار خود را گسترش و توسعه دهید حتما از الان به فکر ایجاد و راه اندازی و طراحی یک  وب سایت برای کسب و کار خود باشید .  جهت مشاوره در رابطه با خدمات طراحی سایت و همچنین مشاوره کسب و کار خود می‌توانید از لینک زیر بازدید کنید :

https://seo90.ir/website-design-in-tabriz/

 

About ویدا علیپور

ویدا علیپور
خرید بک لینک یک راهکار متداول در استراتژی‌های سئو (بهینه‌سازی موتورهای جستجو) است که به منظور افزایش اعتبار و رتبه وب‌سایت در نتایج جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو استفاده می‌شود. بک لینک‌ها به صورت لینک هایی است که از سایت‌های دیگر به وب سایت شما ارجاع می‌دهند. این لینک ها می توانند توسط وب سایت های معتبر و مرتبط با حوزه فعالیت شما ارائه شوند و به بهبود اعتبار و ارتقاء رتبه شما در نتایج جستجوی اینترنت کمک کنند. هرچند که بک لینک‌ها می‌توانند بهبودهای موثری در سئو داشته باشند، اما باید با احتیاط به خرید بک لینک پرداخته شود. چرا که گوگل به دقت الگوریتم‌های خود را بهبود می‌بخشد و خرید بک لینک‌های نامرتبط و پراز اسپم ممکن است به وب‌سایت شما آسیب برساند. برای داشتن یک استراتژی سئو قوی و موثر، بهتر است به ساختار داخلی و محتوای کیفی وب‌سایت خود نیز توجه کرده و همچنین به صورت طبیعی بک لینک‌های مرتبط و معتبر را جذب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید