وقتی هیپی‌گریِ جوانان کار و کاسبی سلمانی‌های تهران را کساد کرده بود

بر اثر گرایش جمعی از جوانان به بلند کردن موی سر از تعداد مشتریان آرایشگاه‌ها کاسته شده و وضع زندگی افراد این صنف به‌کلی دگرگون شده است. اتحادیه‌ی صنف آرایشگر به افراد خود دستور داده است که در زمینه‌ی بهداشت موی سر و مضرات موی بلند برای مشتریان صحبت کرده و با تبلیغات غیرمستقیم، مردم را از گرایش به بلند کردن موی سر منع کنند!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در اواخر سال ۴۹ جوانان ایرانی به‌ویژه تهرانیان به شیوه‌ی هیپی‌ها موی سر خود را بلند می‌کردند، این ماجرا به قدری فراگیر شده بود که حسابی کار و کاسبی سلمانی‌های پایتخت کساد شد و دیگر در آن‌ها مگس هم پر نمی‌زد. همین شد که آرایشگران تهران و نیز اتحادیه‌ی صنف آرایشگر به فکر چاره افتادند. روزنامه‌ی اطلاعات روز شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۵۰ در خبر کوتاهی درباره‌ی این چاره‌اندیشی نوشت:

برای مبارزه با هیپی‌گری و کسادی بازارِ آرایشگاه‌ها، افراد این صنف دست به ابتکار تازه‌ای زده و ضمن جمع‌آوری آدرس و شماره تلفن مشتری‌ها تاریخ مراجعه‌ی مجدد آن‌ها را به آرایشگاه یادآوری می‌کنند.

بر اثر گرایش جمعی از جوانان به بلند کردن موی سر از تعداد مشتریان آرایشگاه‌ها کاسته شده و وضع زندگی افراد این صنف به‌کلی دگرگون شده است. اتحادیه‌ی صنف آرایشگر به افراد خود دستور داده است که در زمینه‌ی بهداشت موی سر و مضرات موی بلند برای مشتریان صحبت کرده و با تبلیغات غیرمستقیم، مردم را از گرایش به بلند کردن موی سر منع کنند!

این تصمیمات به وسیله‌ی کارشناسان صنفی اتخاذ گردیده و بازرسان اتحادیه ضمن گشت در محلات نظر زعمای صنف را در زمینه‌ی بهبود کار و کسب به افراد اطلاع می‌دهند. اتحادیه‌ هم‌چنین در صدد ابدع مد خاص ایرانی برای موی سر جوانان و مردان است که در نظر دارد با رواج این مد افراد را از بلند کردن موی سر منصرف کرده و به تعداد مشتریان خود بیفزاید.

وقتی هیپی‌گریِ جوانان کار و کاسبی سلمانی‌های تهران را کساد کرده بود

۲۵۹۵۷

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا