آیفون به راستی طرفداران چینی خود را از دست داده‌است؟

زومیت نوشت: اپل در کنفرانس مالی جدیدش گفت تقاضا برای آیفون در چین زیاد است؛ آن هم در شرایطی که گزارش‌های اولیه به عملکرد ضعیف آیفون ۱۵ اشاره داشتند.

اپل بامداد امروز در گزارش فصل چهارم سال مالی ۲۰۲۳ (مصادف‌با فصل سوم سال تقویمی ۲۰۲۳) گفت تقاضا برای آیفون در چین زیاد است تا خیال سهام‌دارانی را که نگران وضعیت بزرگ‌ترین بازار موبایل جهان هستند،‌ راحت کند.

تیم کوک، مدیرعامل اپل، در کنفرانس مالی بامداد امروز گفت: «در سرزمین اصلی چین، رکورد فصلی جدیدی برای آیفون در فصل سوم ۲۰۲۳ ثبت کردیم. در ناحیه‌های شهری چین، چهار مورد از پنج گوشی پرفروش برتر را در اختیار گرفتیم.»

تیم کوک می‌گوید که ظاهرا اپل توانسته است در فصل سوم ۲۰۲۳ سهمش را در بازار موبایل چین افزایش دهد، آن هم در شرایطی که ابعاد بازار موبایل کاهش یافته و فروش این محصولات کمتر از قبل است. به گفته‌ی تیم کوک، اپل می‌خواهد در فصل تعطیلات سال میلادی فروش آیفون را بیش‌ازپیش افزایش دهد.

مؤسسه‌ی کانالیس هفته‌ی گذشته در گزارشی اختصاصی گفت ابعاد بازار موبایل چین در فصل سوم ۲۰۲۳ سه درصد نسبت‌به فصل سوم ۲۰۲۲ کاهش یافته است؛ چون به‌دلیل افزایش مشکلات اقتصادی، مردم تمایل کمتری به خرید گوشی جدید دارند. به ادعای کانالیس، فروش آیفون در بازه‌ی زمانی موردبحث ۶ درصد افت کرد.

قیمت گوشی آیفون معمولا از قیمت گوشی اکثر برندهای چینی بیشتر است؛ اما ساکنان این کشور همچنان علاقه‌ی زیادی به محصولات اپل دارند.

اپل در گزارش مالی جدیدش گفت که فروش محصولاتش در چین ۲٫۵ درصد افت کرده است؛ اما این افت فروش به آیفون ارتباط ندارد و نتیجه‌ی عملکرد ضعیف مک بوک و آیپد است. درآمد اپل در چین در سه فصل از چهار فصل سال مالی ۲۰۲۳ افت کرد.

اپل زمان کوتاهی پس از عرضه‌ی آیفون ۱۵، در اقدامی کم‌سابقه تخفیف‌های چشمگیر برای گوشی‌های این خانواده در نظر گرفت. تخفیف آیفون ۱۵ نتیجه‌ی قیمت‌گذاری رقابتی رقبای چینی است.

227227

About admin

admin

دیدگاهتان را بنویسید