آرامشی که «در کنار پروانه‌ها» برای معصومی رقم خورد

​می‌گفت تا پایان کرونا کار نمی‌کند و بعد از رفتن این ویروس مرگبار اگر کار خوبی پیشنهاد شود حتما می‌پذیرد. از ورود جوانان به صداوسیما خوشحال بود و می‌گفت جوانان بهتر می‌توانند اداره امور را در دست بگیرند اما در عین حال هم نسبت به وضعیت تلویزیون و سریال‌هایش انتقاد داشت.

پروانه معصومی، هنرمند پیشکسوت کشورمان روز گذشته بر اثر بیماری در سن ۷۹ سالگی از دنیا رفت. او در این سال‌ها در فیلم و سریال‌های زیادی ایفای نقش کرده بود.

آخرین ایفای نقش پروانه معصومی سریال «در کنار پروانه‌ها» بود که دو سال قبل در شمال کشور تصویربرداری و از شبکه دو پخش شد. یکی از دلایل حضورش در این سریال این بود که خودش هم در شمال کشور زندگی می‌کرد و مسافت کمی را برای حضور در صحنه باید طی می‌کرد.

درگذشت این هنرمند پیشکسوت کشورمان بهانه‌ای است تا آخرین گفت‌وگویش را بازخوانی کنیم.
آرامشی که «در کنار پروانه‌ها» برای معصومی رقم خورد

پروانه معصومی که ایفاگر نقش گیسو در سریال «در کنار پروانه‌ها» (ساخته داریوش یاری) بود، از پذیرفتن این نقش رضایت داشت.

می‌گفت، از اینکه قبول کرده با این سریال همراه شود راضی است؛ چراکه این سریال جدای از اینکه در خطه شمال کشور تصویربرداری شده، به سبب فضای قصه آرامش خاصی برایش داشت و کار کردن با داریوش یاری برایش مهم بوده است.

اولین بار بود که با داریوش یاری همکاری می‌کرد و او را کارگردانی قدرشناس می‌دانست. معصومی در سریال «در کنار پروانه‌ها» یکی از نقش‌های اصلی و ایفاگر کاراکتر مادری فداکار و دلسوز بود. به ایسنا گفته بود که تا پایان کرونا کاری را قبول نمی‌کند و سریال «در کنار پروانه‌ها» هم آخرین کارش بود.

یادآوری کرده بود که این کار (در کنار پروانه ها) را هم ابتدا به دلیل مضمونش پذیرفته و دیگر اینکه خودش در شمال زندگی می‌کند و فاصله منزلش تا لوکیشن تقریبا دو ساعت بوده است.
آرامشی که «در کنار پروانه‌ها» برای معصومی رقم خورد

پروانه معصومی در آخرین گفته‌هایش از وضعیت سریال‌های تلویزیون انتقاد کرده و گفته بود که متاسفانه همه سریال‌ها به نوعی تنش‌زا شده‌اند.

بازیگر سریال‌های «پلیس جوان»، «مثل هیچکس»، «مسافر ری»، «امام علی(ع)» و «یوسف پیامبر(ع)» درباره اینکه لازمه ساخت سریال‌های ماندگار در تلویزیون چیست و چرا سریال‌های ما از این ویژگی کمتر بهره می‌برند، نکاتی را مطرح کرده بود.

معصومی معتقد بود: «در گام اول بستگی به نوع سریال دارد؛ به عنوان مثال در سریال‌های ماندگار ژانر تاریخی باید مطالعه فراوانی داشته باشیم و اگر کار مذهبی و اعتقادی می‌سازیم، باید اعتقاد راسخ وجود داشته باشد تا کار موفقی از آب دربیاید. امکان ندارد کارگردانی چندان معتقد نباشد ولی در ساخت آثار مذهبی موفق شود.

این هنرمند پیشکسوت در یکی دیگر از گفت وگوهایش با ایسنا هم درباره ورود نیروهای جوان به سازمان صداوسیما اظهار نظر کرده بود. از حضور جوانان در صداوسیما استقبال می‌کرد و معتقد بود: جوانان تحصیلکرده‌ بسیار شریف و شایسته‌ای برای مدیریت در کشور داریم که می‌توان از آنها استفاده کرد. نیروهای سازمان صداوسیما هر چه جوان‌تر بهتر.

۲۲۰

About admin

admin

دیدگاهتان را بنویسید