اجبار رفتن به نمازجمعه برای منتقدان دولت!

معلمی که سال‌ها خاک کلاس را خورده و صدها دانش آموز و سرمایه انسانی را برای توسعه و آینده روشن کشور تربیت کرده، حکمش این نیست که ۶ماه برخلاف میلش به نمازجمعه شهر بویین زهرا برود، هرچندامام جمعه بویین زهرا، ازجمله علمای میانه رو و فرهنگی جامعه روحانی کشور هست.

رسانه‍ ها حبر داده‍اند که «حکم قضایی معلم بازنشسته، محمدصفوی، منتقددولت به شرکت درنمازجمعه شهرستان بویین زهرا به مدت۶ماه پایان یافت».
فارغ ازدرستی یا نادرستی حکم قضایی مبنی برتمکین محکوم به حضور در نماز جمعه، ناخواسته ارزش معنوی، مراسم عبادی ومعنوی نمازجمعه رازیرسوال می برد، به گونه ای که شاید در آینده حضوردرنمازهای یومیه وجماعت مساجد هم نوعی مجازات برای محکومان فرهنگی ومنتقد دولت تلقی شوند.

شاید قاضی صادرکننده حکم از سوتعبیر این نوع مجازات هادرجامعه فرهنگی کشور اطلاع نداشته وگرنه تبعید یا تمکین معلم بازنشسته برای شرکت درنمازجمعه شهرستان بویین زهرا به مدت۶ ماه را به عنوان مجازات قضایی اعلام نمی کرد. بگذریم، روایت است پیامبراکرم صلی الله وعلیه درساعات پایانی عمر فرمودند:«اگرکسی حقی برگردن من دارد بگوید تا قصاص کند. شخصی درجمع حاضران بلند شد و گفت: یک بار شلاق شما سهوا به من خورد. پیامبر (ص) شانه اش رابرهنه کردتا شخص قصاص کند، اما او محل قصاص را بوسید …

اگراصل بر رعایت سیره پیامبر (ص) وحکم رفتار مسلمانی باشد، هم اینک بایدبخش زیادی ازمدیران نظام ، تن و بدن خودرا مقابل مردم کشور برهنه کنند تا تازیانه های ستم دیدگان و فقرا درطی سال‌های اخیر به خاطرسختی معیشت و فقدان منابع مالی مناسب برای کارگران و معلمان آن‌ها را با تازیانه قصاص کنند. چرا که این اقشار متعهد و زحمتکش هرروز ازخانواده، جامعه و تصمیمات غلط اقتصادی مدیران، سیلی و شلاق نداری را می خورند!
معلمی که سال‌ها خاک کلاس را خورده و صدها دانش آموز و سرمایه انسانی را برای توسعه و آینده روشن کشور تربیت کرده، حکمش این نیست که ۶ماه برخلاف میلش به نمازجمعه شهر بویین زهرا برود، هرچندامام جمعه بویین زهرا، ازجمله علمای میانه رو و فرهنگی جامعه روحانی کشور هست. به فرض محال ایشان، به خاطر سختی معیشت و رنج زندگی، نقدی هم بردولت ودولت مردان فعلی کشور کرده باشد و افزون برآن درتظاهرات مسالمت آمیز صنفی بازنشستگان ومعلمان، برای افزایش حقوق فرهنگیان شرکت کرده و چندشعار تند و آبدار نثاردولت سیزدهم و برخی دولت مردان ناکارآمد کرده باشند، آیا این حکم قضایی صادره بر او و مومنان شرکت کننده درنمازهای جمعه شهرستان بویین زهرا روا وشایسته است. مگرپیامبراکرم (ص) نگفت :«آن کس که معاش ندارد، معاد هم ندارد.» پس فلسفه تبعیدبه نمازجمعه بویین زهرا چه توفیری برای معلم منتقدخواهدداشت؟!

دولت مردان و قضات کشور بکوشند تا مردم و اقشار آسیب پذیر از رفاه نسبی و زندگی معمولی برخوردارشوند تا کسی هم منتقددولت وحاکمیت نشود. امیدوارم این نوع احکام قضایی، شامل حال مدیران متخلف و اختلاس گر نظام ، وسایرمدیرانی که سهوا یا عامدا موجب فقر و نداری اقشار زحمتکش ومتعهد کشورشده اند بشود تا خدای ناکرده برخلاف بند ۹ اصل سوم قانون اساسی ، تبعیضات ناروا درجامعه ایران حکمفرما نشود.
بنظر می رسد بعد از پایان دوره معنوی مشارکت درنمازجمعه بویین زهرا ، ازمعلم بازنشسته متعهد و سخت کوش بویین زهرایی، به دلیل حق طلبی حقوق صنفی فرهنگیان، به نحوی تقدیر شود چرا که اولا به حکم قاضی تمکین کرده، ثانیا اعتراضی به حکم صادره نکرده است.
به قول شهریار شیرین سخن:
ازپدرگرقالب تن یافتیم
ازمعلم جان روشن یافتیم…

*روزنامه نگار

216216

About admin

admin

دیدگاهتان را بنویسید