ارسال عکس با کیفیت در واتساپ ، دیگر یک رویا نخواهد بود!

ارسال عکس با کیفیت در واتساپ ، دیگر یک رویا نخواهد بود!

گجت‌نیوز نوشت: سرانجام پس از سال‌ها، امکان ارسال عکس ها با کیفیت اصلی به پیام‌رسان واتساپ اضافه خواهد شد. این ویژگی اکنون در مرحله آزمایش است.

واتس اپ با در اختیار داشتن دو میلیارد کاربر فعال در ماه، یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های پیام‌رسان در سراسر جهان است. عمده کاربران علاوه بر ارسال پیام‌های متنی، از این اپلیکیشن ارتباطی برای به اشتراگ‌گذاری عکس‌ها، فیلم‌ها و میم‌ها استفاده می‌کنند. به‌منظور کمک به کاهش بار سرور و صرفه‌جویی در فضای ذخیره‌سازی گوشی شما، واتساپ تمامی عکس‌ها را به‌صورت فشرده به اشتراک می‌گذارد.

از آنجاکه فشرده‌سازی عکس‌ها معمولا موجب کاهش کیفیت و در نتیجه محدودیت استفاده می‌شود، اکنون این پیام‌رسان در حال کار بر روی قابلیت ارسال عکس با کیفیت اصلی است. به‌گزارش WABetaInfo، واتساپ قصد دارد به‌زودی از این طریق، امکان اشتراک‌گذاری عکس ها را بدون هیچ‌گونه فشرده‌سازی ارائه دهد. این پایگاه از اضافه شدن ویژگی مذکور به نسخه بتای 2.23.2.11 اندروید خبر داده است.

ارسال عکس در واتساپ

بدین ترتیب در حین اشتراک‌گذاری تصاویر، یک نماد تنظیمات جدید در هدر ابزار طراحی شده که می‌توانید از طریق آن پیش از ارسال، کیفیت عکس را از حالت فشرده به اصلی تغییر دهید. در حال حاضر به‌نظر نمی‌رسد که این قابلیت برای ارسال ویدیو نیز کاربرد داشته باشد.

پیش‌تر در اواسط سال ۲۰۲۱، واتساپ با تغییر قابلیت‌های اشتراک‌گذاری عکس، سه گزینه Data، Auto Saver و Best Quality را به پیام‌رسان خود اضافه کرد. بااین‌حال، تفاوت وضوح بین هر یک چندان محسوس نبود. به‌عنوان مثال، تصاویر اشتراک‌گذاری شده با کیفیت Data Saver با وضوح 0.9 مگاپیکسلی ارسال شدند و گزینه بهترین کیفیت نیز با رزولوشن 1.4 مگاپیکسلی فشرده‌سازی شد. در عصر حاضر، ارسال تصاویر با چنین وضوح پایینی، کاربرد چندانی ندارند.

امکان ارسال عکس با کیفیت اصلی در واتساپ برای مدت‌ها به تعویق افتاده بود و با اضافه شدن این ویژگی در آینده، بدون شک استقبال فراوانی از آن خواهد شد. تلگرام، رقیب مقتدر این پیام‌رسان، مدت‌هاست که علاوه بر فشرده‌سازی پیش‌فرض تصاویر، گزینه‌ای برای اشتراک گذاری تصاویر را با کیفیت اصلی ارائه می‌کند. در حال حاضر، این ویژگی در دست توسعه است و به‌طور قطعی مشخص نیست که چه زمانی به نسخه نهایی پیام‌رسان واتساپ اضافه خواهد شد.

227227

About admin

admin

دیدگاهتان را بنویسید