مشاوره سئو چیست و چه خدماتی را شامل می شود؟

طبق تحقیقات میدانی امروزه بیش از هر زمان دیگری اهمیت سئو وب سایت برای گرفتن پاخور و ترافیک بسیار زیادتر شده و به همین خاطر انتخاب یک مشاور سئو حرفه ای و با تجربه نیاز به دقت و دانش دارد. از آنجایی که رقبا و مشاوران سئوی آن ها در همه زمینه ها تجربه و فعالیت خوبی دارند, به همین خاطر برای پیدا کردن بهترین مشاور سئو می ارزد که زمان کافی را در این زمینه بگذارید.

در ابتدای این مقاله بهتر است ابتدا بگوییم که مشاور سئو چیست؟ چرا باید سئو برای سایت خود داشته باشیم و این شخص چه فعالیت هایی را باید انجام دهد؟ در واقع مشاور سئو به بررسی و تجزیه و تحلیل کلی سایت، مشکلات ظاهری سایت، ایندکس بودن یا نبودن آن، کدها و تگ های HTML و … کمک می کند تا سبب بهینه تر شدن کلمات کلیدی شایت ما شود. از دیگر وظایف یک متخصص سئو، شناخت بهترین روش های سئو، سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه و انجام کار سایت به صورت اصولی و سئو کلاه سفید می باشد که غالبا بسیاری از سئوکاران و مشاوران سئو نسبت به این موضوع بی توجه هستند.

مشاوره رایگان سئو چیست؟

پیشنهاد اغلب کارشناسان و مشاوران حرفه سئو همچون پاخوروب و وبسیما این است که قبل از ایجاد وب سایت، مشاوره رایگان سئو را دریافت کنید تا بهترین استراتژی را برای بهینه سازی سایت خود از ابتدا، حتی پس از طراحی، چه کوچک، چه جدید و چه بزرگ، تعیین نمائید. انجام خدمات سئو بسیار گسترده و پیچیده است و شما هرگز بدون برنامه ریزی و داشتن دانش فنی لازم نمی توانید سئو را به طور موثر بر روی سایت خود پیاده سازی کنید.

شما در جلسه مشاوره حرفه ای سئو می توانید از پاخوروب یا وبسایت های دیگر همچون فرین آکادمی, وبسیما و سئوکار دات کام بپرسید که چگونه می توان رتبه سایت را افزایش داد، دلیل اینکه من بازدید کننده ای ندارم چیست؟ همچنین از آن ها بپرسید چرا با کاهش رتبه و هزینه های نگهداری خدمات سئو مواجه شدم. پس در هر صورت بهتر است از مشاوره رایگان سئو کمک بگیرید.

مشاوران سئو می توانند اطلاعاتی در مورد مراحل سئو به شما بدهند و در مورد ابزارهای تجزیه و تحلیل و بهینه سازی و همچنین الگوریتم های هوشمند گوگل باید نحوه ایجاد محتوای با کیفیت و معمولی، نقش کلمات کلیدی و نحوه صحیح انتخاب آن ها را به شما توضیح دهند و با بررسی سایت شما به شما بگویند که وضعیت فعلی سایت شما چگونه است.

وظایف کلی و اصلی مشاور سئو سایت چیست؟

به گزارش موتور جستجوی خبری قطره از وظایف مشاور سئو و بنابر اعلام پایگاه خبری تحلیلی نواندیش,  وبسایت هایی همچون وبسیما, پاخوروب, فرین آکادمی, وب24, سئوکار و… که در حال ارائه خدمات مشاوره حرفه ای سئو به مشتریان خود هستند, یکسری وظایفی را برعهده دارند. در واقع یکسری وظایف برای مشاوران حرفه ای سئو لحاظ شده است که این موارد را هر سئوکاری باید در جلسه مشاوره به مشتریان خود اعلام کند.

اینکه آیا مشاور سئو سایت شما را از نظر ساختاری برای موتورهای جستجو مانند گوگل بررسی کند که آیا بهینه است یا باید تغییراتی در آن اعمال شود؟ چه مقدار محتوا و چه تعداد لینک خارجی یا بک لینک برای سایت شما ایجاد شده است و آیا آن لینک ها مفید و حرفه ای بودند یا نه؟

برای دستیابی به رتبه های بالا در کلمات کلیدی هدف خود باید در نظر داشته باشید که هزینه تولید محتوا و لینک سازی از مهمترین موارد در این زمینه بوده و باید با یک مشاور سئو حرفه ای و قابل اعتماد برای سئو سایت خود مشورت کنید. اگر اولین تصمیم درست را در مورد مشاوره سئو بگیرید، در نهایت به یک سایت بسیار قابل اعتماد در گوگل خواهید رسید که حتی رقبای شما نیز نمی توانند آن را شکست دهند.

مشاوره سئو چیست و چه خدماتی را شامل می شود؟

در ادامه این مطالب از پایگاه خبری نواندیش, شما عزیزان را با وظایف اصلی مشاوران سئو آشنا می کنیم که مهمترین آن ها عبارتند از:

تحلیل رقبا شما در جلسه مشاوره سئو

یکی از مهمترین وظایف مشاوران سئو تحلیل و بررسی سایت های رقبا و تعیین استراتژی سایت بر اساس فعالیت هر یک از رقبا می باشد. اگر می خواهید سایت شما بهینه تر باشد، باید بدانید رقبای شما کجا هستند تا بتوانید یک قدم جلوتر از آنها حرکت کنید و حتما به یاد داشته باشید که تحلیل رفتار سایت های رقبا به این معنا نیست که از استراتژی آن ها تقلید کنید بلکه باید از مطالب مثبت آن ها بهره برداری و الگوبرداری کنید.

بررسی کامل و چکاپ سلامت سایت

برخی از سایت ها با وجود صرف هزینه های زیادی برای بهینه سازی، عملکرد خوبی ندارند و این مشکل به دلیل رعایت نکردن سئوی داخلی و خارجی سایت می باشد. یک متخصص سئو سایت را به درستی بررسی می کند و در صورت وجود نقص فنی در سایت به شما می گوید مشکل اصلی کجاست و راه حلی برای رفع آن می دهد.

تحقیق کلمات کلیدی و بیان روش اصولی از منظر مشاور سئو

یک مشاور حرفه ای سئو باید کسب و کار شما و مزیت آن را به خوبی بشناسد و بفهمد کدام کلمات کلیدی برای شما سودآور و پولساز هستند و باید از کدام کلمات کلیدی برای رشد وب سایت خود استفاده کنید. در واقع زمانی که یک مشاور سئو درک خوبی از مدل کسب و کار شما داشته باشد، کلمات کلیدی هدفمندتری را برای کسب و کار شما پیدا می کند و با شناسایی آن ها و به کارگیری استراتژی مناسب در این زمینه، می تواند به رشد بهتر سایت شما منجر شود.

بیان استراتژی لینک سازی طبیعی یکی از وظایف مشاوران حرفه ای سئو

بک لینک ها مهمترین عوامل موفقیت یا شکست یک وب سایت هستند و اگر استراتژی لینک دهی اولیه و مناسبی برای سایت خود داشته باشید به راحتی می توانید جای رقبای خود را بگیرید.

برخی از افراد احساس می کنند که باید بخش زیادی از بودجه سئوی خود را صرف ساخت لینک های خارجی و خرید بک لینک کنند، در حالی که یک جلسه مشاوره حرفه ای سئو سایت به شما می گوید که می توانید بدون پرداخت هزینه زیادی لینک بسازید. این کار را انجام دهید و عملکرد قابل قبولی کسب کنید.

بیان استراتژی محتوا نویسی در جلسه مشاوره سئو

یکی دیگر از وظایف مشاور سئو ارائه استراتژی محتوای وب سایت با توجه به نیاز کاربر است زیرا وب سایت بدون محتوای مفید و خوب از نظر سئو بی فایده می باشد. تولید محتوای بی هدف و بی کیفیت از دید کاربر تنها باعث هدر رفتن بودجه و زمان شما می شود اما نتایج قابل قبولی در سئو سایت شما به ارمغان نمی آورد.

به همین دلیل تولید محتوا باید پس از شناخت کسب و کار و اهداف کسب و کارتان انجام شود، در غیر این صورت نتایج به دست آمده برای سئو بی اثر خواهد بود.

از دیگر وظایف مشاوران حرفه ای سئو می توان به موارد زیر به صورت خلاصه اشاره کرد که عبارت می شود از:

  • جذب حداکثر ترافیک برای سایت به صورت ارگانیک و طبیعی
  • شناسایی اهداف کسب و کار
  • بهینه سازی تمام صفحات سایت و بیان راه حل آن در جلسه مشاوره
  • بررسی تگ های سایت همچون H، H2 و H6 و پیاده سازی ساختار مناسب برای صفحه و سایت
  • بیان استراتژی مناسب برای ساخت بک لینک طبیعی
  • داشتن دانش کافی از سیستم های مدیریت محتوای CMS های معروف مانند وردپرس و..
  • نحوه استفاده از ابزارهای سئو
  • تجزیه و تحلیل رقبا و سایت مشتری
  • رساندن کلمات کلیدی هدف سایت به رتبه برتر در گوگل
  • راهنمای انتخاب نام دامنه و هاست و…

منبع: رسانه نواندیش

 

 

 

About ویدا علیپور

ویدا علیپور
خرید بک لینک یک راهکار متداول در استراتژی‌های سئو (بهینه‌سازی موتورهای جستجو) است که به منظور افزایش اعتبار و رتبه وب‌سایت در نتایج جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو استفاده می‌شود. بک لینک‌ها به صورت لینک هایی است که از سایت‌های دیگر به وب سایت شما ارجاع می‌دهند. این لینک ها می توانند توسط وب سایت های معتبر و مرتبط با حوزه فعالیت شما ارائه شوند و به بهبود اعتبار و ارتقاء رتبه شما در نتایج جستجوی اینترنت کمک کنند. هرچند که بک لینک‌ها می‌توانند بهبودهای موثری در سئو داشته باشند، اما باید با احتیاط به خرید بک لینک پرداخته شود. چرا که گوگل به دقت الگوریتم‌های خود را بهبود می‌بخشد و خرید بک لینک‌های نامرتبط و پراز اسپم ممکن است به وب‌سایت شما آسیب برساند. برای داشتن یک استراتژی سئو قوی و موثر، بهتر است به ساختار داخلی و محتوای کیفی وب‌سایت خود نیز توجه کرده و همچنین به صورت طبیعی بک لینک‌های مرتبط و معتبر را جذب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید